Status
Stängd för vidare inlägg.
@Ketrawzc grattis till fin fölunge. 😍
Jag tycker Magnolia är rätt fint eller Magic Rose om du vill ha med pappan också!😉
Du kommer säkert på något jättefint som passar när du har funderat lite mer!😃
Googlade på blomnamn och fick upp en lista på 150 flicknamn med blomtema. Bara ett tips!😉
 
IMG_9246.png

Lever livet på bete. Min ser enorm ut i jämförelse med lilla ridponnyfölet, men så ska hon ju bli stor häst också och är fyra veckor äldre.
 
@Ketrawzc grattis till fin fölunge. 😍
Jag tycker Magnolia är rätt fint eller Magic Rose om du vill ha med pappan också!😉
Du kommer säkert på något jättefint som passar när du har funderat lite mer!😃
Googlade på blomnamn och fick upp en lista på 150 flicknamn med blomtema. Bara ett tips!😉
Ja vi ska fundera lite. Har en lista med flera jag gillar. Plötsligt vet man väl bara 🥰
 
Borde väl ansluta min fölunge till tråden med, nu blir han snart 8 veckor och jag har börjat våga (peppar peppar) lita på att han förhoppningsvis (peppar peppar igen) inte kommer bara dö helt plötsligt...

Han föddes samma dag som jag fick ta bort min första uppfödning, så det var lite av en känslostorm, sedan trodde vi han fått fölsjuka då han plötsligt blev blockhalt en dryg vecka gammal. Men blodproven var jättefina så då var nästa misstanke hovbensbrott, men näe, hoven var okej och hältan försvann efter en veckas tid, så han har nog bara gått omkull och slagit i sig. Men lagom tills han blev ohalt började han läcka mjölk ut näsan, så då gick givetvis alla larm om trolig gomspalt, som mitt förra hingsföl hade och dog till följd av (ja, jag har nu tagit bort två egna uppfödningar på under ett halvår)... Lilla Mimir har dock inte uppvisat några andra symptom utan är frisk och pigg, så nu försöker vi köra efter devisen "if it works, don't try to fix it". (peppar peppar en gång till)

Nu går dom på bete med två andra fölkompisar som han kan leka med, vilket var rätt välbehövlig då han börjat bli alldeles för bitig som överhanterat ensamföl hemma. Så jag hoppas vädret tillåter att de kan gå kvär där i alla fall tills september, sedan får jag se om jag skickar iväg dom eller lånar hem ett till sto med hingstföl.

Lite bilder:

290594581_2169617533189986_3338840775944207184_n.jpg


291517640_2169618076523265_70051875548780366_n.jpg
 
Veterinären har varit här idag, godkänd foalcheck ✅ hon tyckte fölungen var liten, men då jämfört med hennes rena halvblodsföl :laugh: men fin! Jag som beställt en 160 häst 🤷🏼‍♀️🥰
Bra ben och halsansättning. Pigg och kavat. 🥰

Kommentar från en på FB, är hon korsnìng med kanin?!!😂
(Angående långa öron😉).

Visa bifogad fil 94412
Jag tror min är korsning med labrador 🙄 blir svårt att inte ta med den in i soffan bara❤️😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
424
Senast: Roheryn
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
131
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp