Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir hon skimmel eller vad är det för färg?
Ja, skimmel född gulbrun (mammahäst är skimmel och hingsten dubbelgul) :)

IMG_20220630_160426.jpg
 
Fråga Ella om hon skulle ha grimma idag 😆 Så vi har provat den utan att stänga den, hon har inte grimma i hagen pga att hon kan fastna någonstans. Mer klok en syrran var i den åldern för henne var det krig de gångerna hon behövde grimma 😅 Sen stoppa Ella in den i munnen och kasta iväg den så den var tydligen inte så viktigt enligt henne 😆
 
Fortsättning. Det ser inte bättre ut :angel::D

Visa bifogad fil 94270

Det börjar förresten bli dags att avmaska fröken. Vad brukar ni använda? Antar att veterinärerna skriver ut "rakt upp och ner", dvs att man inte behöver träckprova ett föl...
Får lämpligt medel utskrivet av veterinären ja 😅 Vi säger till henne hon skriver ut och vi hämtar vi hämtar betalar typ. Fått utskrivet redan till Ella i veckan även om det inte är riktigt dags ännu pga av semestertider.
 
Äntligen våran tur att ansluta här 🥰❤️
Korsning halvblod/Haflinger. Inte alls som planerat men helt perfekt. 🥰

Haflingern fyllde upp juvret under dagen i förrgår, var lite orolig natten till igår men som vanligt på morgonen. Vita droppar på spenarna men fortfarande blaskiga. Droppade lite till o från. hade förberett inför en lång vakennatt med stor godispåse 😂

Klockan 17.40 ser jag att hon ligger ner ute i beteshagen. Hon reser sig när jag kommer mot henne. Gnäggar o pratar. Kliar en stund. Sen vill hon lägga sig igen, så då tar jag med henne upp till sin box. Hon går raka vägen in o lägger sig i halmen. Ligger en stund o krystar men sen reser hon sig och fortsätter. Bygger upp med halm under henne och tar försiktigt emot fölungen som ramlar ut kl 18.16❤️ 18.45 står hon upp och börjar leta efter maten🥰 nappade i nån dl, mammahästen släppte inte riktigt till mjölken, hon stod länge bara helt stilla. Efterbörden släppte snabbt och lätt. Mamman la sig och vilade en stund men sen förstod hon nog att de var hennes juvel som kommit.❤️ Bebisen letade mat på rätt ställe direkt och mamma stog där så snällt. Lämnade dem ifred och när jag var tillbaka har hon hittat spenarna och diar ordentligt.

Så nu har hon ätit, bajsat, sovit, galopperat och hoppat runt. Allt bra såhär länge, hoppas det fortsätter.🥰🤞🏻

Också det svåraste - vad ska hon heta? Funderat i 11 månader men inget känns klockrent. Vill att det ska vara ett vackert namn. Helst en blomma efter mamma Jasmin.

8B77EE1A-F766-43C4-9C9B-F8559A2307C1.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Nikan
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
388
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp