"Fölövervakningschip"

T

Takpanna

Var får man mer info om chip som man sätter i stoet som sedan larmar till mobiltelefon när det är dags för fölning? Vet att stora stuterier ofta använder sig av sådana. Vad kostar det? Någon som vet? Jättetacksam för snabbt svar!
 
Sv: "Fölövervakningschip"

Jag vet att de har det på Staro, och att det kostade MYCKET, men jag kommer inte ihåg hur mycket. Jag fick i allafall multiplicera summan som vår fölvakt kostade, ganska många gånger..
 
Sv: "Fölövervakningschip"

Jag vet att de har det på Staro, och att det kostade MYCKET, men jag kommer inte ihåg hur mycket. Jag fick i allafall multiplicera summan som vår fölvakt kostade, ganska många gånger..

Detta låter ju som ren science fiction, är det verkligen sant???

/Anders
 
Sv: "Fölövervakningschip"

Det vet jag inte. Har inte sett någon prislapp, utan bara fått information av Staros ägare.
 
Sv: "Fölövervakningschip"

Man syr fast en grej på yttersidan av slidan. När sen stoet börjar föla delar sig "chipet" och den larmar.
Inte särskilt komplicerat. Nackdelen kan vara att om fölet har ett allvarligt felläge, så är det inget som gör att chipet larmar.
 
Sv: "Fölövervakningschip"

Vi har sådana larmchip på alla våra ston. Vet att de är köpta i Tyskland men vet ej vad de kostar,men skulle tro att de är dyra........
 
Sv: "Fölövervakningschip"

Den stora fördelen är väl som jag har fattat det, att man kan ha flera ston kopplade till systemet på samma gång?
 
Sv: "Fölövervakningschip"

Vi har sådana larmchip på alla våra ston. Vet att de är köpta i Tyskland men vet ej vad de kostar,men skulle tro att de är dyra........
Vet du vad "apparaten" heter? Så kanske man kan googla fram en prisuppgift?
 
Sv: "Fölövervakningschip"

Ja,man kan ha flera ston larmade samtidigt. Ska ta reda på vad det är för märke.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
442
Senast: WildHorse
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 473
Senast: Wille
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: Askur2017
·
Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp