Fölvisning 2011

Sv: Fölvisning 2011

Himla dåligt att resultaten fortfarande inte har kommit ut:mad:

Hörde också att folk tyckte domaren varit snål i Kungsbacka.
Tåvid, tydligen vanligt i år, för det fick min med.;)
 
Sv: Fölvisning 2011

Ja på alla ställen va han tydligen snål!
Antingen har aveln gått tillbaka i Halland eller så vad det en konstig domare som dömde förra helgen på fölvisningen....
Inte ett enda gångartsföl gick vidare till riks,är inte det konstigt?
Inte en enda 9.a på gången på alla fölen!
Nästa år visar inte jag nåt föl här i Halland om domaren är samma!
Å ja min fick oxå ngt tåvid,haha fast hon är jättefin och rak i benen...
 
Sv: Fölvisning 2011

Såg att det var ett enda föl i hela Halland som fick 48poäng.
Konstigt.
Är det någon som känner till domaren?:confused: Brukar han vara snål med poängen. Vill kanske få med få föl till Riksföl.
 
Sv: Fölvisning 2011

Vill du veta vem domaren var kan du gå in på den arrangerande föreningens hemsida och kolla i proppen.
 
Sv: Fölvisning 2011

Nu har även jag varit på fölvisning med min fölunge! Är nöjd, dessutom uppförde sig junior exemplariskt absolut hela tiden! :love:

Resultat:
Typ: ädel, långlinjerad. 8
Huvud/hals/bål: Väl ansatt hals, liggande bog, ngt grund bål, långt kors. 8
Extremiteter: Marktrång fram. 7
Skritt: avspänd, vägvinnande. 7
Trav: Lätt, något oelastisk. 7
Galopp: Rund, rytmisk, ngt oelastisk. 7
 
Sv: Fölvisning 2011

kl
Då var jag hemma igen efter fölvisning i Fjälkinge! Gick efter förväntan, Dahlia har varit rejält överbyggd, och har nästan vuxit ikapp sig igen, tyvärr hade hon träningsvärk och var lite stel i frampartiet, men som dommaren sa: Jag är säker på att ni har sett helt andra gångartskvaliteer hemma...:D

Men men.
Blev 997777= 46p.

Dahlia e. Cashmir u. Grandezza ue. Grannus

1o57b5.jpg
 
Sv: Fölvisning 2011

Jättefin!!!

knapplån.
Visade min fölunge idag på Gotland där domarna tyckte att de fått se många fina föl av hög klass. (Likadant med gårdagens standard på kvalitetshästarna)...
Goldstein efter Sir Oldenburg - Bernstein belönades med 998 898 = 51 poäng.
Rekommenderad vidare till riksföl, där domarna tyckte att han kunde hävda sig mkt väl.
Jag är mkt,mkt nöjd och poängen speglar verkligen de kvalitéerna han visade idag.
 
Sv: Fölvisning 2011

Vad fin Dahlia är på bilden! Såg er i startlistan :), synd ni starta så mkt tidigare än oss, annars hade man kunnat tjuvkika ^^.

Vi var också i Fjälkinge och visade Fjärilsviol idag (som domaren sa - ett föl som lystrar till det orginella men vackra namnet Fjärilsviol :D ).

Resultatet blev: 1098888 = 51 poäng! :banana:
Otroligt nöjd - och då vet vi ändå om att hon inte visade upp någon av sina gångarter så som hon kan :)
Känns fantastisk spännande vad det kommer bli av denna lilla flicka, min framtida tävlingshäst
(e.Connaisseur u.Frida(36) ue.Tip Top uu.Bordighera(36) - Maraton - Galant)
311506_10150264531320951_717330950_8110519_4635119_n.jpg



Stort grattis SWB till poängen!!
 
Senast ändrad:
Sv: Fölvisning 2011

Åhh, så förvånad jag blev - NOT !

Vad häftigt, jag tycker det är så häftigt med din stostam att jag måste tjata om det en gång till !

Nu vet jag tre 51 poängsföl - men har inte hört om någon med ännu fler poäng ! Om ni alla tre ska visa på riks blir det sannerligen en strid på kniven.
 
Sv: Fölvisning 2011

Stort Grattis till dig och SWB, verkligen inga dåliga poäng!

Och till Grandezza, Dahlia är verkligen :d
 
Sv: Fölvisning 2011

Haha, jag såg din på listan med, så synd att de startade så långt ifrån varandra:mad: Jag sa ändå till ägaren att den vill jag se, hon är jättefin, och jag hade ju rätt:d:D

Stort grattis till så fina poäng, även till SWB:love:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 712
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 806
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 838
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
937
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp