fönsterputs

cili

Trådstartare
vad har ni för knep?
jag är tydligen ganska dålig på det där med att putsa fönster, speglar går bra - men fönstren blir randiga eller flammiga trots att jag gör likadant med dom som med speglarna
 
Sv: fönsterputs

Jag tar en hink med väldigt varmt vatten, precis så man kan ha händerna i det utan att bränna sig. Har i lite diskmedel. Sen sprayar jag fönsterputs på rutorna, gnuggar med svamp. Se till att svampen är ny, så det inte finns nåt som kan repa glaset. Jag använder wortexsvampar, de med vitt gnugg på.

När jag gnuggat hela fönstret, så tar jag skrapan och drar i överkanten först åt sidan. Torkar av skrapan, och sen fortsätter jag att dra av fönstret neråt över hela rutan. Avslutar med att ta trasan o torka bort rinnvattnet i nederkanten.

Det brukar räcka :)

Har använt en puts som man bara sprayade på o sen torkade av med hushållspapper, funkade rätt bra det oxå, men det gick åt så jäkla mycket papper :cool:

Ibland blänker jag upp fönstret med torrt hushållspapper, om det är små fuktfläckar kvar. Så länge man torkar torrt o sen putsar med torrt papper så blir det inte flammigt.
 
Sv: fönsterputs

nu hängde jag inte med riktigt, när används varmvattnet med diskmedel i?
 
Sv: fönsterputs

nu hängde jag inte med riktigt, när används varmvattnet med diskmedel i?

Sorry, blöter svampen med vattnet :o Då löser man bättre upp det flottiga från avgaser etc på fönstret. Och svamp är ju inte bra att använda torr. Ibland, om fönstret är väldigt skitigt (som det vi har som vetter mot parkeringen) så tvättar jag av fönstret med diskmedelsvattnet först, innan jag sprayar med puts.
 
Sv: fönsterputs

sådär ja, nu har jag putsat igen - nu är de inte flammiga längre :D
dom såg hemska ut innan, katterna brukar stå med tassarna mot fönstret och titta ut :crazy:
 
Sv: fönsterputs

jag bytte putsmedel :angel:
tog hushållspapper när jag "dragit av det värsta", och som avslutning tog jag nytt hushållspapper och gnuggade över fönstren - det verkade funka bra

det finns säkert nåt flammigt kvar nånstans, är så svårt att se när det är massa kritvit snö utanför
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 007
Senast: Seaside
·
Hemmet Jag gillar att putsa fönster, men det blir aldrig perfekt. Det blir alltid nån rand eller nån fläck nånstans. Använder kärcher...
2
Svar
20
· Visningar
1 557
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 340
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 548
Senast: kurakosz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp