för att "Alla blir bättre tillsammans"

tott

Trådstartare
Reklamen. Jag som jättevuxen, singel, ganska ensam på fritiden, men med hyfsad självsäkerhet och med hyfsad självkänsla blir lite provocerad av den reklamen. Vad då? Är det en partner som gör mig bättre? Är jag inte tillräckligt bra som JAG är? Saker som jag kan fundera över dåliga dagar, och så får jag den "sanningen" kastad rakt i nyllet av en tv-reklam.
Någon annan som reagerat på reklamen?
Någon annan som känner som jag?
 
Jag reagerade också på det. Jag älskar att bo själv och jag trivs bäst med mycket egentid men så får jag slängt i ansiktet det minsann är fel för det är mycket bättre att vara tillsammans.
 
Rubriken är lite fel. De säger visst "Alla är bättre tillsammans". Gör inte saken bättre.
 
Jag har inte ens tänkt på att den bara skulle handla om partners dessutom. Jag tror ju att alla människor blir bättre tillsammans med andra, få som är sitt bästa sig helt ensamma liksom.
Det betyder ju inte att man ska hänga med folk hela tiden.

Ja dessutom är det väl en reklam för att telenor och bredbandsbolaget går ihop till ett? Fattar liksom reklamtemat då.
 
Nu har jag inte sett reklamen men skulle nog inte tolka den som att det är fel med ensamhet på något sätt, men jag är inte singel så det kanske präglar hur jag ser på det. Kanske handlar den om att samarbete oftast är något positivt?
 
Ja dessutom är det väl en reklam för att telenor och bredbandsbolaget går ihop till ett? Fattar liksom reklamtemat då.
Ah, ja är det något sådant det är reklam för, då hade jag inte reagerat utan som mest tänkt att det låter lite fånigt. Däremot om det hade varit en allmän reklam för Telenor där någon ringer en partner och är allmänt gulligullig och de sagt att "alla blir bättre tillsammans" och att de kan vara tillsammans för att de kan hålla kontakt med hjälp av Telenorabonnemang eller något, DÅ hade jag nog reagerat. Men ja, så verkar det ju inte vara :p
 
Jag tar det som en fjantig klyscha, substanslös. Bara ord som passar vad de för tillfället vill prångla ut som cred om sig själva.
Vad skulle hända om vi började uppfatta allt som sägs i reklamen (om vad man borde göra, äga eller värdera :eek:) som allvarligt menade påståenden om världens beskaffenhet som man verkligen skulle inrätta sig efter?
 
Den här?

Visst, det var ju en väldigt "romantisk" bild av att vara tillsammans (om än min starkaste känsloreaktion blev för telefonkiosken! :laugh:) men den känns ju inte alls riktad till tittaren egentligen? Utan temat verkar vara - rätt bisarrt - att Telenor och Bredbandsbolaget älskat varandra länge och trots med- och motgångar är de bättre tillsammans. Vilket är mysko, men visst... :D

Kan det vara så (iom att du kallar dig "jättevuxen" @tott ) att timelinen i filmen matchar din egen ungefär? Alltså att du var med på telefonkiosktiden och känner igen dig där, men så skiljer sig händelserna åt från hur ditt eget liv utvecklats (barn och familjeliv i filmen) och det är det som gör att det känns som att du får något i nyllet av en reklam?
 
Jag reagerade också på det. Jag älskar att bo själv och jag trivs bäst med mycket egentid men så får jag slängt i ansiktet det minsann är fel för det är mycket bättre att vara tillsammans.
Intressant. Jag har nog aldrig tänkt att en reklam säger att det är fel sätt att leva. Sen kan ju reklam liksom film eller andra medier ge mig längtan efter saker.
Vad är det med denna just som får dig att känna så eller brukar du tänka så om reklam? En nyfiken fråga.
 
Jag reagerar mer på hur kärnfamiljsnormen hela tiden reproduceras i reklamen. Där är fortfarande väldigt mycket mamma-pappa-barn-barn.

Men jag reagerar inte för att den kommer åt mig personligen, för det gör den inte. Jag tycker bara det är tråkigt när den där normen förstärks. Väldigt många familjer ser inte ut så i dag.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 210
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 720
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 847
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp