för att "Alla blir bättre tillsammans"

Alltså jag tycker också att reklamen är omodern och mossig och osmart. Kan absolut reagera på budskapet på det sättet. Men att ta det personligt, som en smäll i ansiktet måste ju ändå grunda sig på ngt mer personligt? Typ som att jag skulle bli förorättad för att ngn pratar om sin pappa när min pappa är död? Klart jag kan känna sorg över att min pappa inte finns mer, men jag har inga problem med att höra andra prata om sina pappor liksom, det unnar jag dom gärna! På samma sätt så känner jag att om man känner sig personligt kränkt över en reklam om tvåsamhet eller familj som singel så ligger ju ändå problemet främst hos en själv?
 
Det jag kan tycka är lite lustigt ÄR dock att så många ser singel som ensam. Det kan ju vara en aning störande faktiskt. Tex när min pappa dog så sa flera att "oj det måste vara extra jobbigt för dig som är ensam". De menade då att min bror har ju partner och barn och att det då skulle vara lättare för honom. Kanske såg de framför sig att jag satt där ensam och övergiven i min sorg i min etta och var liksom övergiven pga att jag inte hade en partner eller barn?
Det tycker jag är en liten lustig uppfattning som samhället ofta har, att man skulle vara ensam bara för att man inte har en partner eller familj. Kanske kan det vara så att det är dessa uppfattningar som drabbat TS och gör att hon känner som hon gör? Bara en tanke! Samhällets normer och uppfattningar påverkar ju ofta mer än man tror!

Samtidigt kan jag personligen tycka att "allt blir faktiskt trevligare tillsammans". Dock är det ju inte nödvändigtvis tillsammans med en partner eller barn som gäller. Familj för mig är människor man trivs tillsammans med, punkt liksom.
 
Läser i Dagens Media:

”– Konceptet med Telenorfamiljen har vi haft i många år och det har varit ett effektivt reklamkoncept med mycket humor. Men Telenorfamiljen har samtidigt varit något av en glassig reklamfamilj, så det vi vill göra nu är att förmänskliga den. Bredbandsbolaget och Telenor har varit "förlovade" i tretton år och har levt nära varandra. Nu tar vi det hela vägen, vilket vi väljer att visualisera genom kärlekshistorien.”

Vilket jävla trams! Hoppas Bredbandsbolaget trillar i säng på fyllan med Telia och att det blir skilsmässa. :devil:

Du skrev lite galet, det heter Felia :)

Enda gången jag varit nöjd med det bolaget var när jag sa upp den fasta telefonen sedan pappa dött, det gick smidigt :meh:
 
Alltså jag tycker också att reklamen är omodern och mossig och osmart. Kan absolut reagera på budskapet på det sättet. Men att ta det personligt, som en smäll i ansiktet måste ju ändå grunda sig på ngt mer personligt? Typ som att jag skulle bli förorättad för att ngn pratar om sin pappa när min pappa är död? Klart jag kan känna sorg över att min pappa inte finns mer, men jag har inga problem med att höra andra prata om sina pappor liksom, det unnar jag dom gärna! På samma sätt så känner jag att om man känner sig personligt kränkt över en reklam om tvåsamhet eller familj som singel så ligger ju ändå problemet främst hos en själv?

Så är det nog, men jag ser det också som mänskligt. Det går väl att jämföra med ofrivillig barnlöshet och när någon påstår att "meningen med livet är barn". Det kan nog kännas som en rejäl smocka, när man bär en sådan sorg inom sig. Är ensamheten en sorg och någon påstår att alla blir bättre tillsammans så kan det väl också svida till. Så visst ligger det hos personen om det känns så, men jag ser heller inget konstigt med det.

Sedan är det ju också skillnad på att någon pratar om sin pappa/partner/barn, och att i detta fall uttrycka någon form av allmängiltig sanning. "Alla blir bättre tillsammans" pratar ju om alla, inte att just jag/hen blir bättre med partner. "Meningen med livet är barn" syftar till att barn är meningen med livet, inget meningen med just mitt liv. Det är väl det som gör att folk reagerar. Inte att de ser ett lyckligt par på TV eller att någon pratar om hur lycklig den är med sin partner.
 
Det tycker jag är en liten lustig uppfattning som samhället ofta har, att man skulle vara ensam bara för att man inte har en partner eller familj. Kanske kan det vara så att det är dessa uppfattningar som drabbat TS och gör att hon känner som hon gör? Bara en tanke! Samhällets normer och uppfattningar påverkar ju ofta mer än man tror!
Jag ÄR mycket ensam och det dels för att jag inte har en partner...eller nära kollega...eller barn...eller familjen på bra avstånd. Mina vänner har fullt upp med sitt. Som jag skrivit - med den sanningen känns uttrycket i reklamen inte bra. Som att jag inte riktigt är tillräckligt bra eftersom jag inte är "tillsammans".
 
Så är det nog, men jag ser det också som mänskligt. Det går väl att jämföra med ofrivillig barnlöshet och när någon påstår att "meningen med livet är barn". Det kan nog kännas som en rejäl smocka, när man bär en sådan sorg inom sig. Är ensamheten en sorg och någon påstår att alla blir bättre tillsammans så kan det väl också svida till. Så visst ligger det hos personen om det känns så, men jag ser heller inget konstigt med det.

Sedan är det ju också skillnad på att någon pratar om sin pappa/partner/barn, och att i detta fall uttrycka någon form av allmängiltig sanning. "Alla blir bättre tillsammans" pratar ju om alla, inte att just jag/hen blir bättre med partner. "Meningen med livet är barn" syftar till att barn är meningen med livet, inget meningen med just mitt liv. Det är väl det som gör att folk reagerar. Inte att de ser ett lyckligt par på TV eller att någon pratar om hur lycklig den är med sin partner.

Absolut, jag håller med, men då är det ju ändå den personliga "sorgen" som spelar in? Jag förstår självklart reaktionen om man har en sådan sorg men problemet är ju ändå i grunden ens eget på något sätt? Förstår du hur jag tänker? Jag tror att vi egentligen tycker typ samma sak men att jag kanske uttrycker mig för luddigt :p
 
Jag är singel och lär så förbli.
Men det sista som skulle bekymra mig är väl över något vad en reklam säger. Som är konstrurerad för att sälja ? Sen tittar folk fortfarande på tv-reklam? :confused:
 
Absolut, jag håller med, men då är det ju ändå den personliga "sorgen" som spelar in? Jag förstår självklart reaktionen om man har en sådan sorg men problemet är ju ändå i grunden ens eget på något sätt? Förstår du hur jag tänker? Jag tror att vi egentligen tycker typ samma sak men att jag kanske uttrycker mig för luddigt :p

Haha ja, jag förstår absolut!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 210
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 722
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 847
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp