Bukefalos 28 år!

För att få känna sig trygg...

JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.
Har ni ett skyddsombud på arbetsplatsen? Företagshälsovård?
Sånt här är ödesdigert för ett arbetsgivarvarumärke, så berätta gärna för så många som möjligt hur urdåligt dina chefer hanterar det. Vilken bransch är det?
Finns det någon chef över dina chefer?

Bra att du har dokumenterat. Polisanmäl gärna.

Arbetsmiljöverket: https://www.av.se/halsa-och-sakerhet/psykisk-ohalsa-stress-hot-och-vald/hot-och-vald/

Det finns inga högre chefer, och det är inom hästnäringen. :(
 
Be gärna att de röntgar ditt finger, det kan ju eventuellt finnas någon fraktur eller liknande som kan backa upp det du säger! Det är bättre att dokumentera för mycket än för lite, sen måste jag bara säga vilken stark person du är som sa upp dig när dina chefer beter sig som as och inte tar sitt ansvar gentemot dig! Finns det inte någonstans man kan anmäla sin arbetsplats? De har ju uppenbarligen brustit i sin yrkesroll!

Jag ska kolla upp det om jag kan anmäla det. Känns iaf både tråkigt och skönt. För Jag hr jobbat där längst av alla anställda och trodde vi var nära vänner. Det är ett privat litet företag.
 
Det finns inga högre chefer, och det är inom hästnäringen. :(

Känner du att du kommer att kunna gå vidare?
Risken är att du mår dåligt av ditt arbete och att det hela blir väldigt destruktivt, särskilt med tanke på förtroendet för cheferna är ganska brustet i och med deras dåliga hantering. Hamnar det i en han-eller-jag-situation så blir det ändå inte bra.
 
Känner du att du kommer att kunna gå vidare?
Risken är att du mår dåligt av ditt arbete och att det hela blir väldigt destruktivt, särskilt med tanke på förtroendet för cheferna är ganska brustet i och med deras dåliga hantering. Hamnar det i en han-eller-jag-situation så blir det ändå inte bra.

Nej jag sa upp mig. Jag äknde det att det fick bli han eller jag och tyvärr fick jag välja att gå :(
 
Nej jag sa upp mig. Jag äknde det att det fick bli han eller jag och tyvärr fick jag välja att gå :(

Rimlig reaktion ändå.
You rock!

tumblr_inline_n6ma3t1ISU1qhgk1x.gif
 
Letar du boende på samma ställe eller brett kring det området? Har kontakter i Jönköping men om de har boende/stall vet jag inte idag.
 
Letar du boende på samma ställe eller brett kring det området? Har kontakter i Jönköping men om de har boende/stall vet jag inte idag.

Nej jag bor hemma. Måste hitta nytt jobb först innan jag kan flytta till eget. Ingen inkomst nu som räcker :(
 
Grymt tråkigt, alltihop. :(
För att knyta an till frågan i trådstarten... när det gäller självförsvar vill jag flagga litet för att det är lätt att få en övertro på spray och andra redskap. Största nackdelen är att det är lätt att angriparen använder sprayen mot en själv istället. Sen är det inte heller alltigenom positivt att hänga upp, eller bygga, sin trygghet på en pryl. Jag föreslår istället att börja träna självförsvar i någon form. Det har flera fördelar - dels den fysiska träningen som sådan, dels ett mycket mer mångsidigt och potentiellt mer effektivt försvar, dels ett ökat självförtroende och trygghet som kommer inifrån. Det finns flera självförsvarsformer och/eller kampsporter som kan vara aktuella, själv tränade jag judo i ett antal år och tyckte att det gav en hel del. Men judo är ju inte en renodlad självförsvarsgren, utan t ex Krav Maga eller Ju-jutsu är mer effektivt.
 
Grymt tråkigt, alltihop. :(
För att knyta an till frågan i trådstarten... när det gäller självförsvar vill jag flagga litet för att det är lätt att få en övertro på spray och andra redskap. Största nackdelen är att det är lätt att angriparen använder sprayen mot en själv istället. Sen är det inte heller alltigenom positivt att hänga upp, eller bygga, sin trygghet på en pryl. Jag föreslår istället att börja träna självförsvar i någon form. Det har flera fördelar - dels den fysiska träningen som sådan, dels ett mycket mer mångsidigt och potentiellt mer effektivt försvar, dels ett ökat självförtroende och trygghet som kommer inifrån. Det finns flera självförsvarsformer och/eller kampsporter som kan vara aktuella, själv tränade jag judo i ett antal år och tyckte att det gav en hel del. Men judo är ju inte en renodlad självförsvarsgren, utan t ex Krav Maga eller Ju-jutsu är mer effektivt.

Självförsvar är alltid bra att kunna. En kompis till mig klarade sig från att bli rånad på jobbet för att hon kunde slåss. Hon hade gått på karate och slog den knivbeväpnade rånaren, så denne fick inte med sig något.

Men även jag blir rent jävla förbannad på hur arbetsgivaren har skött det hela. Det är ju faktiskt ett brott som begåtts. Sådant slätar man inte över.
 
Självförsvar är alltid bra att kunna. En kompis till mig klarade sig från att bli rånad på jobbet för att hon kunde slåss. Hon hade gått på karate och slog den knivbeväpnade rånaren, så denne fick inte med sig något.

Men även jag blir rent jävla förbannad på hur arbetsgivaren har skött det hela. Det är ju faktiskt ett brott som begåtts. Sådant slätar man inte över.

Håller med, men det är deras vanligaste utväg med saker. Göm det under mattan :(
 
Ja, jag gjorde det nu. :heart Fast det som ser mest illa ut är min spruckna läpp. Fingret han försökte bryta och magen där han slig mig är meSt ömt. :(
Men alltså, går det inte att anmäla cheferna för nåt typ skyddande av brottsling eller nåt..Det låter helt galet att dom kan blunda för det där. Uppenbart så är det ju en farlig person oavsett funktionshinder.
 
Men alltså, går det inte att anmäla cheferna för nåt typ skyddande av brottsling eller nåt..Det låter helt galet att dom kan blunda för det där. Uppenbart så är det ju en farlig person oavsett funktionshinder.

Mm man kan undra. Sedan är det ett sådant svek när den ena varit min bästa vän - av cheferna. Eller bästa vän men vi har jobbat ihop länge liksom, sida vid sida :/
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 197
Senast: mars
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 580
Senast: miumiu
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 661
Senast: tanten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 942
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp