Bukefalos 28 år!

För att få känna sig trygg...

Twihard

Trådstartare
I tisdags blev jag misshandlad av en kille. Vi behöver inte gå in på det mer specifikt. Men jag är såklart väldigt rädd och otrygg vart jag än är. Vapen är ju såklart förbjudet i Sverige att bära för självförsvar (tänker pepparspray). Men finns det något jag kan ha/göra för att känna mig tryggare? Överfallslarm känner jag inte för.

Troligen gör killen inget igen, men jag tvingas möta honom varje dag. Det känns sådär :/
 
Är det alltså någon du känner? Eller oprovocerat våld på gatan? Jag känner att det kanske kan vara en hjälp för din bearbetning, hur stor risken är att det händer igen. Förstår att det känns galet otryggt att behöva möta honom varje dag. Har du anmält misshandeln?

Det finns försvarsspray som är tillåten.
 
Själv fastande jag för det här snygga överfallslarmet, men har försvarssprayen också.

overfallslarmahh-larmkonfettiframsida.png
 
Jag har försvarsspray som är tillåten, min har dessutom färg i sig. Googla så hittar du.

Måste du träffa honom varje dag?
 
Är det alltså någon du känner? Eller oprovocerat våld på gatan? Jag känner att det kanske kan vara en hjälp för din bearbetning, hur stor risken är att det händer igen. Förstår att det känns galet otryggt att behöva möta honom varje dag. Har du anmält misshandeln?

Det finns försvarsspray som är tillåten.

Oprovocerat våld av en på något vis dysfunktionell människa som är här via arbetsförmedlingen. Däremot håller min chef denna person om ryggen. "Han är ju så snäll annars och skäms"

Idag eskalerade det när de - har 2 chefer - sa att jag var fånig som hittade på och överdrev min rädsla. Ingen frågar hur jag mår. "Vi får ju inte glömma *****s känslor".... Nä men de anser att det inte var misshandel. Så jag fick ta mitt pick och pack och dra för de vill inte göra nått åt det. :/
 
Ja, jag gjorde det nu. :heart Fast det som ser mest illa ut är min spruckna läpp. Fingret han försökte bryta och magen där han slig mig är meSt ömt. :(
Be gärna att de röntgar ditt finger, det kan ju eventuellt finnas någon fraktur eller liknande som kan backa upp det du säger! Det är bättre att dokumentera för mycket än för lite, sen måste jag bara säga vilken stark person du är som sa upp dig när dina chefer beter sig som as och inte tar sitt ansvar gentemot dig! Finns det inte någonstans man kan anmäla sin arbetsplats? De har ju uppenbarligen brustit i sin yrkesroll!
 
Oprovocerat våld av en på något vis dysfunktionell människa som är här via arbetsförmedlingen. Däremot håller min chef denna person om ryggen. "Han är ju så snäll annars och skäms"

Idag eskalerade det när de - har 2 chefer - sa att jag var fånig som hittade på och överdrev min rädsla. Ingen frågar hur jag mår. "Vi får ju inte glömma *****s känslor".... Nä men de anser att det inte var misshandel. Så jag fick ta mitt pick och pack och dra för de vill inte göra nått åt det. :/

JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.
Har ni ett skyddsombud på arbetsplatsen? Företagshälsovård?
Sånt här är ödesdigert för ett arbetsgivarvarumärke, så berätta gärna för så många som möjligt hur urdåligt dina chefer hanterar det. Vilken bransch är det?
Finns det någon chef över dina chefer?

Bra att du har dokumenterat. Polisanmäl gärna.

Arbetsmiljöverket: https://www.av.se/halsa-och-sakerhet/psykisk-ohalsa-stress-hot-och-vald/hot-och-vald/
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 197
Senast: mars
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 580
Senast: miumiu
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 661
Senast: tanten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 942
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp