Bukefalos 28 år!

För långt mellan frukost och middag *Skriva av sig tråd*

A

Atalantha

Står i ett stall där upp till 4 fodringar ges per dag. "Upp till" gäller för det beror på hur mkt gräs mm det finns i hagarna. Som det ser ut nu finns dte inget gräs alls men hästarna får frukost ca 5, och middag ca 17-18.. INGET däremellen. För mig är det katastrof men jag får skylla mig själv som gick med på muntligt avtal. (Ogiltligt pga inga vittnen) Jag ska iaf flytta hästen i slutet av månaden, och letar efter hö nu så jag själv kan fodra min häst på dagen. Får inte köpa av stallägaren nämligen. Studerar hemifrån så jag kan åka dit vilken tid som helst. Kan tillägga att hästarna får 3 kg till frukost.. Så jag kommer köpa eget hö och ta in honom så han får äta vid ca 12.00. Min pålle har dessutom viktproblem och behöver mkt mat ofta. Detta kommer lösa sig i nya stallet, men fram till dess känns det inte kul alls! Var bara tvungen att skriva av mig lite..
 
Sv: För långt mellan frukost och middag *Skriva av sig tråd*

Mycket vanligt. Vad motiverar stallägaren med att hästarna inte ska ha oftare då ?
 
Sv: För långt mellan frukost och middag *Skriva av sig tråd*

Har stallägaren möjlighet att ge på dagen då?
 
Sv: För långt mellan frukost och middag *Skriva av sig tråd*

stackare. helt oacceptabelt.

kan du inte fodra hästen i hagen? då kan du ju lägga ut kvällen innan och slipper åka ut på lunchen.

stackars dig. bra att du åtgärdar genast. HEMSKT hästhållning. vilket bedrägeri, om det påstås upp till 4 ggr per dag och sen inte finns en enda siffra rätt ang. det påståendet som tillämpas.
 
Sv: För långt mellan frukost och middag *Skriva av sig tråd*

Det är ordnat nu, som tur är :) Fodrar själv, och är lycklig att jag har den möjligheten för tillfället. Tack för svar!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 273
L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 370
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 546
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 108
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Rädda uttorkad groda/padda
  • Hiss och diss del 5
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp