För oss som inte har qh och paint ;)

Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Varför skulle jag behöva en filt? :confused:
:eek:Jag trodde din häst var en kär vän o att du ville den väl! Det är normalt att ha filt o pad på en häst under en westernsadel! Hästen mår bättre av det ( sadeln har ingen stoppning !) o lika så paden.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Fina hästar ni har allihopa!!!!

Här kommer mitt bidrag, Werner är korsning arabiskt fullblod/fjordhäst!

Wernertest.jpg

Wernerskritt.jpg
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

:eek:Jag trodde din häst var en kär vän o att du ville den väl! Det är normalt att ha filt o pad på en häst under en westernsadel! Hästen mår bättre av det ( sadeln har ingen stoppning !) o lika så paden.


Självklart älskar jag min häst över allt annat, och vill henne absolut inget illa.
Men ingen av de tränare jag ridit för har påpekat att jag behöver en filt under paden. Och min häst har inte ont i ryggen. Den här paden jag har är alldeles lagom tjock.

Många westernryttare jag känner rider med bara en pad under sadeln.

Jag är vädligt förvirrad nu :crazy:
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Självklart älskar jag min häst över allt annat, och vill henne absolut inget illa.
Men ingen av de tränare jag ridit för har påpekat att jag behöver en filt under paden. Och min häst har inte ont i ryggen. Den här paden jag har är alldeles lagom tjock.

Många westernryttare jag känner rider med bara en pad under sadeln.

Jag är vädligt förvirrad nu :crazy:
du utgår från att alla tränare vet allt o kan allt om detta . Man kan ju fråga sej varför det säljs både padar och filtar ? sen om många i din bekantskapskrets rider med bara en pad behöver ju inte det innebära att det ska vara så, de är lika dåligt informerade som du o många flera
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

du utgår från att alla tränare vet allt o kan allt om detta . Man kan ju fråga sej varför det säljs både padar och filtar ? sen om många i din bekantskapskrets rider med bara en pad behöver ju inte det innebära att det ska vara så, de är lika dåligt informerade som du o många flera

Man lär sig något nytt varje dag.

Jag har en ullpad, från diamond wool. Ska jag då ha filten över paden?
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Ja, jag undrar oxå. Har en padd som är 3cm tjock ska jag ha filt under/över??
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Hmmm, jag såg vad du skrev i tjattertråden.BILL!!!
 
Senast ändrad:
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Ja, jag undrar oxå. Har en padd som är 3cm tjock ska jag ha filt under/över??

Japp tjejer ni ska ha filt mellan hästen och sadeln. Dessutom när filten blir skitig och hårig är de bara att använd högrycken el slänga den och köpa ny.
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

*kl*
Filten ska vara under paden.
Jag tycker det inte bara har med tjockleken att göra. Utan blir hästen svettig tar paden ofta lång tid på sig att torka. Filten torkar fortare och är mycket lättare att tvätta.
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

*kl*
Filten ska vara under paden.
Jag tycker det inte bara har med tjockleken att göra. Utan blir hästen svettig tar paden ofta lång tid på sig att torka. Filten torkar fortare och är mycket lättare att tvätta.

Förlåt jag menade så. skrev lite tokigt där.
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Tjoho. Här är mina två. :D
En nordsvensk vallack och ett arab sto

Parant:

18005956.jpg


Eleganzia:

17982496.jpg
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

*kl*
Filten ska vara under paden.
Jag tycker det inte bara har med tjockleken att göra. Utan blir hästen svettig tar paden ofta lång tid på sig att torka. Filten torkar fortare och är mycket lättare att tvätta.

Men jag har en pad med neoprenundersida så den är ju lätt att hålla ren - borstar av den med en borste om den bara är hårig och sköljer av med lite vatten om den är svettig. Ska jag ändå ha filt mellan häst och pad menar ni?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 659
Senast: WBanna
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Lady_S
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 711
Senast: MML
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 437
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp