För utmanande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade jag denna outfiten. Mamma tyckte inte alls om shortsen för de var för lika trosor tyckte hon och en annan sa att jag var modig som gick ut såhär. Är detta för utmanande klädsel? Den är rätt basic om jag utgår från dem jag har kontakt med på instagram, men det visar ju inte vad den stora massan tycker
D2C769C7-B9F1-46EE-B77E-9BD8A8CA11BF.jpeg
 

Igår hade jag denna outfiten. Mamma tyckte inte alls om shortsen för de var för lika trosor tyckte hon och en annan sa att jag var modig som gick ut såhär. Är detta för utmanande klädsel? Den är rätt basic om jag utgår från dem jag har kontakt med på instagram, men det visar ju inte vad den stora massan tycker
Visa bifogad fil 31357

Utmanande? Alltså, vad är det som utmanas egentligen? Har aldrig fattat det där.
Skit i vad andra tycker. Ha det du tycker om och känner dig bekväm i.
 
Verkar som att de flesta är överens. Synd för jag älskar shortsen 😞 Mitt syfte är verkligen inte att vara utmanande eller provocerande. Jag bara klär mig som jag trivs i och känner mig fin i

Men NEJ! Kör!

Detta: Jag bara klär mig som jag trivs i och känner mig fin i.

Då ska du klä dig så. Finns du för någon annans skull? Vems liv lever du?
Nej och ditt.

Vad någon annan skulle hänga på sin kropp är så oviktigt i sammanhanget. Och varför, om det inte var oviktigt, är det du som ska rätta dig?

Jävla skitnormer.
 
Jag tycker det är respektlöst, helt enkelt. Jag går inte in i en moské med skor heller, eller barfota in i ett buddhistiskt tempel. Jag tycker det är god ton att respektera andras tro när man går in i deras tempel.

Ja god ton är en sak men du skrev att det såg "knäppt ut" med bara axlar i en kyrka. Sedan kan jag tycka att vi i vårt moderna land ska ha kommit längre än att ha kvar gamla förlegade betydelselösa regler.
 
Verkar som att de flesta är överens. Synd för jag älskar shortsen 😞 Mitt syfte är verkligen inte att vara utmanande eller provocerande. Jag bara klär mig som jag trivs i och känner mig fin i

Lyssna inte på dem.
Det är viktigt att alla får gå i kläder de vill ha.
Vad är det för samhällsutveckling om vissa, som här inne även om du gett frågan, ska bromsa dig med sina negativa svar.
Och du ser ju nu att många kommit in och tycker det är jätte ok.:)
 
Ja god ton är en sak men du skrev att det såg "knäppt ut" med bara axlar i en kyrka. Sedan kan jag tycka att vi i vårt moderna land ska ha kommit längre än att ha kvar gamla förlegade betydelselösa regler.

Fast ... for att du tycker att det ar "gamla forlegade betydelselosa regler" innebar inte att alla andra tycker det. Varfor inte visa hansyn till de som har den "forlegade och betydelselosa" installningen bara for att visa respect for medmanniskor? Varje gang jag hor den typen av argument tanker jag pa min mormor ... (och ja, mamma ocksa) hade manga "forlegade och betydelselosa" ideer om hur saker skulle vara.
Personligen tycker jag att det ar sjalvklart att visa respect for de som tycker annorlunda genom att inte kalla deras installning "forlegad och betydelselos" och att visa respect for andra manniskors tro och ideer.
 
För utmanande för vadå?
Jag tycker att du är jättefin!
Jag kan inte riktigt se vad du skulle vara för utmanande för? Ja, jag hade nog inte valt det till en arbetsintervju kanske, men annars?

Jag klädde mig liknande i yngre år, men sedan har först mäns tafsande, och sedan 10 kg för många kilon gjort att jag inte känner mig bekväm med det längre. Vilket jag själv tycker är otroligt synd.
Jag vill dock poängtera att mäns tafsande inte minskade när jag använde vanliga jeans och linne...
 
Fast ... for att du tycker att det ar "gamla forlegade betydelselosa regler" innebar inte att alla andra tycker det. Varfor inte visa hansyn till de som har den "forlegade och betydelselosa" installningen bara for att visa respect for medmanniskor? Varje gang jag hor den typen av argument tanker jag pa min mormor ... (och ja, mamma ocksa) hade manga "forlegade och betydelselosa" ideer om hur saker skulle vara.
Personligen tycker jag att det ar sjalvklart att visa respect for de som tycker annorlunda genom att inte kalla deras installning "forlegad och betydelselos" och att visa respect for andra manniskors tro och ideer.
Varför förtjänar troende mer respekt än oss andra? Jag respekterar att du klär dig hur du vill. Du borde göra detsamma när det gäller andra istället för att kräva saker av dem.
 
Outfiten är snygg, men den är mer av stuket underkläder än kläder och de flesta skulle inte klä sig så till vardags, ute bland folk. Men om man trivs i att visa upp sig och känner sig bekväm med uppmärksamheten och blickarna som det ger när man går omkring ute i vardagen klädd så, så är det väl bara att klä sig så oavsett om vissa ser det som underkläder eller inte.
 
Fast ... for att du tycker att det ar "gamla forlegade betydelselosa regler" innebar inte att alla andra tycker det. Varfor inte visa hansyn till de som har den "forlegade och betydelselosa" installningen bara for att visa respect for medmanniskor?

Ja men det är ju bara ett klädval och förresten så verkar tom kyrkan se mellan fingrarna, och på tal om kyrka och respekt, ska man inte följa 10 guds bud också?, om man nu sätter foten i kyrkan?.
Ja menar hur många blir kvar att få vara i en kyrka då?, antagligen inte ens alla präster.
Oj glömde, en sann kristen behöver ju bara be om förlåtelse.Smidigt.
 
Det är lite misan cos play -stuk över klädvalet. Som jag förstår det är misan cos play kläder så har de egna konvent med spel/live och det är en rörelse som kopierar kläder typ i de japanska mangaböckerna och spelen. Jag tror ungarna syr och skapar kläderna själva så det är ganska, väldigt kreativt. De verkar generellt ganska vågade precis som bilderna i mangaböckerna och spelen. Bland sina kompisar där är det bara kul men kanske inte McDonalds-arbete utan mer spel och evenmangsarbete. Används de på rejv etc eller mer på konvent, spelevenemang?

TS @Lyan är jag på rätt spår?

Är du bekväm tycker jag inte det borde vara något hinder att gå så där varma dagar. Nu bor vi i landet som typ uppfann top less så låt oss återgå från sippheten som funnits några år nu. Snack om morsa ” förkyl dig inte bara” .
 
Senast ändrad:
Inte utmanande eller ens lättklätt i min bok.

Däremot finklädd och vill du vara finklädd till vardags ska du vara det!
 
Jag tippar på att du inte ställer dig och poserar likadant som på bilden när du är i en mataffär @Lyan, och så länge du inte gör det så tror jag inte heller att speciellt många reagerar negativt på hur du är klädd så länge du inte bryter mot någon uttalad klädkod vid tex bröllop eller liknande. Trivs du i kläderna, känner dig fin och bekväm osv så ska du självklart ha den outfiten.
 
Jag tycker att outfiten skriker underkläder alt fjortonåring som vill chocka och sticka ut. Främst kombinationen shorts och höga strumpor.

Men trivs du i det så du ju ha det på dig. Men var medveten om hur folk riskerar att döma dig på förhand. Välja dina tillfällen så att säga. Kanske undvika det på arbetsintervju och andra tillfällen då folks åsikter om dig har betydelse. Gå på stan, fester osv spelar det ju ingen roll vad folk tycker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 772
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 351
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 465
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp