För vid eller något annat fel?

precis vet vad du menar :crazy: det kan ta tid innan man får tag på en sadelprovare som kan något...

men om du inte gillade sadeln själv så skulle inte jag behålla den. finns säkert andra som passar bättre dessutom!
 
jag hoppas det.Jag älskade knästöden :love:
Men den var för bred i sätet åt mig :mad:
 
typiskt :mad: alltid är det något fel när man hittar någon sadel man gillar. antingen så är den på tok för dyr eller så passar den inte ryttaren eller hästen ;)

prova en mindre stl i sitsen??
 
tänkte på en sak. om du ridit i sadeln. får du lämna tbx den då? jag tror inte det? för man får bara prova sadeln, med ngn typ av plast eller filt under så den ej blir lortig.
men om man ridit i den tror jag ej man får lämna tbx den? såvida du inte köpt den begagnad från ngn ridsportsaffär eller dyligt. Pm;a gärna mig vart du köpt den ifall man får lämna tbx den efter ridprov :-)
o du..glöm inte bilderna :D
 
men, hur många (auktoriserade) sadelutprovare/sadelmakare har du ringt till? Finns det verkligen ingen som ska åt ditt håll inom några veckor? :(
 
Sadeln kommer nog förmodligen sjunka och trycka på manken.
Jag gjorde det mistaget med min förra sadel... Efter tre veckor var den nere på manken... Bara att köpa ny sadel...
 
jo man får lämna tillbaka den.Man måste vara försiktig om den och inte envända stigläder.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
915
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 294
Senast: Oknytt
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Anna-KarinO
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 164
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp