Föräldrapengsfundering....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Anastacia

Trådstartare
Jag jobbar inte fulltid, har gått ner i tid för att hinna lämna sonen på dagis osv men tar inte föräldraledigt utan har alltså bara gått ner i tid, har ingen möjlighet att gå upp i tid, dagis öppnar 6,30 å jag skulle i så fall behöva börja 6. Börjar alltså 7 istället (hängs det med :smirk: )
Nu satt jag och min man å funderade hur vi skulle göra (han gör likadant då vi går emot varandra i skift) innan vi får nästa barn för att få så mycket fp som möjligt....

Om jag då går upp i tid MEN tar fp de timmar jag missar på morgonen, kommer min "nya" fp då att räknas just på 100% arbetstid eller kommer jag i alla fall att förlora på det? :confused:

Förstod ni hur jag menar?
Och under hur lång tid före måste jag gå upp i arbetstid?
Är det 6 månader före, eller spelar det ingen roll?
Vi har en massa garantidagar kvar jag tänkte ta i så fall...
Å kan man "dela upp" garantidagarna i timmar, bara för ledighetensskull alltså (det blir ju i så fall bara några kronor...) eller måste man ta hela dagen då??

Inte dax än, men vill ta reda på fakta så att vi vet när det gäller :banana: !
 
Sv: Föräldrapengsfundering....

Ja det borde väl bli 100% bara du tar ut fp istället för att bara vara ledig, så har jag fattat det å så ska jag göra framöver tror jag, man förlorar ju så mycket på sjukpenning när man är bara har gått ner i tid....
 
Sv: Föräldrapengsfundering....

Japp om du tar ut FP upp till 100 % så får du behålla din gamla SGI, men kolla upp så att du inte har gått ner pga att du har varit "ledig" Till mig sa de att jag var tvungen att jobba/ta FP från och med elin var 1 år. Det har fungerat bra för oss ialla fall så jag kommer att kunna behålla min SGI.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 655
Senast: BernT
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
10 707
Senast: Lobelia
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 058
Senast: Sel
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 716
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp