Föräldrar kurs

Sv: Föräldrar kurs

hos oss är det 4 x 2 timmar. De parar ihop grupperna så det blir samma personer man träffar sen på mammagruppen på vårdcentralen.

Vi diskuterar olika saker, får information och tips och studiebesök. Jättetrevligt och nyttigt. Vi fick låna en film om profylax och så var det inte så mkt mer prat om det!

JAg rekommenderar att gå kursen.
 
Sv: Föräldrar kurs

Det fick vi ingen info om alls. Första badet görs på BB och då visar sköterskan föräldrarna hur man gör och talar om allt. Smakprov och mat är ju inte aktuellt förrän barnet blivit minst 4 månader och då går man regelbundet på BVC och får info (eller kan fråga) av dem.

Vi fick klartecken att åka hem kl 11 (Rasmus är född 08:04) och behövde bara vänta in barnläkaren som började sin rond kl 15.

1a dagen ringde BB på väg och kollade läget och kom ut efter lunch och visa hur jag handmjölka och gav med sked för han var lite gul och trött. De tog även blodprov.
2a dagen kom de ut igen för att checka av amningen och att han börjat äta ordentligt. De gjorde tog PKU.
4e dagen åkte vi in till BB och gjorde hörseltest, vägning och läkarundersökning.
11e dagen kom sköterskan från BVC ut och vägde och gav oss en massa info och tips.


Det var så otroligt skönt att komma hem, jag kom upp på BB ca 2 timmar efter förlossningen och de sa åt mig att vila. Jag var super pigg och kunde inte alls sova. Inte ens vila, sambon var och köpte nya bäddmadrasser och kom tillbaka sen för att äta lunch med mig och då bestämde jag mig också för att åka hem.

Ligga i ett tråkigt kallt rum med en tickande klocka gjorde mig galen.

Väl hemma så var min familj där och min mamma visade mig lite amningsställningar.
 
Sv: Föräldrar kurs

Lånar Björks knapp för det stämde rätt bra med vår första föräldragruppsträff igår.

Det var "vår" barnmorska som höll i den och jag gillar henne skarpt, men någon gruppledare var hon inte... Det vart trögt, slött och fullt med diverse påståenden som lade orden i mun på oss. Riktigt tråkigt tycker jag att det var att hon var dålig på att lyfta in de två pappor som faktiskt var där, och det var väldigt mycket prat om hur det är att få sitt andra, eller i ett fall fjärde, barn. Men hallå, jag ska ha mitt första!

Nästa gång blir det kanske mer konkret (hoppas jag innerligt), och det blir också ett besök på förlossningen gång 3 som vi tänker gå på. Men om hon inte drar upp tempot nästa gång tror jag banne mig jag tar över själva ledandet av gruppen så vi får lite intellektuell stimlans! Det var ganska signifikant när hon avrundade för dagen och vips började vi mammor prata graviditet, med alla dess små variationer...

Så, nu har jag gnällt klart...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
29
· Visningar
1 086
Skola & Jobb Är det ide att höra av sig till skolan om man är reserv 2 på en kurs efter andra antagning? Eller får man ett meddelande på antagning.se...
Svar
8
· Visningar
549
Senast: co-SMAD4
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 031
Senast: Badger
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp