Föräldrar till barn som rider

Axel, 6 år, ska ha sin första "lektion" på ridskolan imorgon :) De har normalt inte verksamhet för barn under 7 år men nu var det så pass många i stallet som har barn i samma ålder att de startar upp ett ridlekis på prov.

Det ska bli väldigt spännande, Axel är ju med mig i stallet och pysslar väldigt ofta men har inte velat rida tidigare. Nu har han gjort det några gånger och tycker det är jättekul så jag hoppas att det håller i sig.

Storasyster (snart 12 år) tycker det är jättekul att även lillebror ska börja rida för då kanske chanserna till en ponny i familjen ökar :D
 
Den här äldre farbrorn alltså 🤩 Han är så himla go. Underbart snäll att sköta, lydig både i ridhus och ute. Än så länge har sonen inte vågat galoppera. Han var nära igår men då blev det packat i ridhuset så då vågade han inte.

Är sugen på att ha hästen en månad i sommar men maken är typiskt opepp 😂 Hur rider era barn i sommar?

Mvh Miks
Vi har en d-ponny som vår 3,5-åring rider på. Hon är fångkänslig så iår ska vi låna en b-ponny som sällskap. Sonen är överlycklig över den lilla hästen som ska komma. Hoppas hästarna kommer överens. Det blir roligt för den lille att få rida en häst som passar bättre i storlek.
 

Bifogade filer

  • 194847D7-FC19-4BC4-A79C-336B89BED845.jpeg
    194847D7-FC19-4BC4-A79C-336B89BED845.jpeg
    183,8 KB · Visningar: 71
Nästa helg lämnar vi tillbaka russet och koncentrerar hos helt på vår egen lilla karamell. Då dottern njuter av varenda liten stund med russet nu och är inte alls sugen på att skiljas ifrån henne 💔
 

Bifogade filer

  • DA20096C-15E3-4C61-B202-D0AC0DD775DE.jpeg
    DA20096C-15E3-4C61-B202-D0AC0DD775DE.jpeg
    81,7 KB · Visningar: 83
Ponnyfredag igen 🤩 Idag var farbrorn glad och pigg. Han är otroligt härlig att ha och göra med. Sonen är ju lite för kort för att nå upp överallt. Då är det supersmidigt att parkera bredvid en bänk 👌🏻

Mvh Miks
 

Bifogade filer

  • F64BBF6D-EBA8-4A82-9467-11206EEF4AD2.jpeg
    F64BBF6D-EBA8-4A82-9467-11206EEF4AD2.jpeg
    594,8 KB · Visningar: 87
Vi har en d-ponny som vår 3,5-åring rider på. Hon är fångkänslig så iår ska vi låna en b-ponny som sällskap. Sonen är överlycklig över den lilla hästen som ska komma. Hoppas hästarna kommer överens. Det blir roligt för den lille att få rida en häst som passar bättre i storlek.
Mysigt! Och fint med en lite mindre ponny!

Mvh Miks
 
Axel, 6 år, ska ha sin första "lektion" på ridskolan imorgon :) De har normalt inte verksamhet för barn under 7 år men nu var det så pass många i stallet som har barn i samma ålder att de startar upp ett ridlekis på prov.

Det ska bli väldigt spännande, Axel är ju med mig i stallet och pysslar väldigt ofta men har inte velat rida tidigare. Nu har han gjort det några gånger och tycker det är jättekul så jag hoppas att det håller i sig.

Storasyster (snart 12 år) tycker det är jättekul att även lillebror ska börja rida för då kanske chanserna till en ponny i familjen ökar :D
Hur gick lektionen? 😊

Mvh Miks
 
Hur gick lektionen? 😊

Mvh Miks

det gick bra! De tränade på att stanna och sätta igång och rida lite slalom. Ponnyn han fick tar väldigt snabba korta steg så det bli väldigt skumpigt i traven så Atyckte det var lite läskigt. Sedan blev han trampad på foten när han suttit av så det slutade lite tråkigt.

lektionen avslutas med gemensam fika för alla barnen och nu längtar han till nästa vecka när han också blivit lovad hästbyte 😊
 
det gick bra! De tränade på att stanna och sätta igång och rida lite slalom. Ponnyn han fick tar väldigt snabba korta steg så det bli väldigt skumpigt i traven så Atyckte det var lite läskigt. Sedan blev han trampad på foten när han suttit av så det slutade lite tråkigt.

lektionen avslutas med gemensam fika för alla barnen och nu längtar han till nästa vecka när han också blivit lovad hästbyte 😊
Åh vad härligt att han längtar tillbaka 😍 Kul!

Mvh Miks
 
Oj, visste inte att de kunde ha den färgen.
vad är er egen för ras och storlek?
Isabell är väl relativt vanligt bland russen. Alla färger utom skimmel och black tror jag är tillåtna 😊
Vår ponny är en 4-åring, korsning Welsh mountain - arab, skimmel, ca 135 i mkh just nu. Finns bilder i den här tråden men lägger in en bild från när jag tömkörde henne här om dagen 😊
Inte bästa bildkvalitén dock.
 

Bifogade filer

  • 99E34C51-4F60-46A2-ADA9-D50BD8F3A6C6.jpeg
    99E34C51-4F60-46A2-ADA9-D50BD8F3A6C6.jpeg
    85,4 KB · Visningar: 84
97440224_10220149739831873_1646021271021944832_o.jpg


"Mamma, jag vill ha en egen ponny." sa barnet.
"Det är pappa du behöver övertyga." sa jag. Omedelbart vände sig barnet till sin fader och sade:
"Pappa, jag vill ha en egen ponny. En som både jag och mamma kan rida på."

Skönt att inte vara den enda som tjatar om ponny i det här hemmet :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 254
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 834
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 996
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp