Förbättringar av reaktioner och smilies

Om ni måste välja att ta bort en smiley, vilken skulle ni välja då?
Skriv:
Ta bort; följt av den eller de ni vill ta bort.
Ta bort: :D:p:crazy::laugh::cautious:

Jag vet att du skrev en. Men de nya färgerna gör att jag hellre ser en "gammaldags" smiley med tex kolon och p än :p eftersom den är så svårtydd pga färg. Samma med den nya "illamående" gubben (alltså den här :D ).

Den nya blåa förstår jag öht inte vad den har för uttryck.
 
Jag undrar fortfarande hur jag ska kunna göra en hard refresh på mobilen, de gamla ändras till de nya sämre men sen när de (tydligen) förbättras så ser jag inte de bättre resultaten! :arghh:
 
Är så förvirrad över alla förändringar och storleksskillnaden :sorry:
Skulle tagit skärmbild eftersom förändringarna pågick hehe
Det finns flera som jag inte skulle välja i första taget som de ser ut nu men samtidigt finns det ju fler val under "bukes egna" smileys.

Ta bort: :yuck::crazy: (haha vad sjutton?)
 
:cool: denna skulle tjäna på att ha mer stark svart färg, blir inte lika "cool" effekt nu:rofl: (skulle tjäna på att va gul ehm)
 
Om ni måste välja att ta bort en smiley, vilken skulle ni välja då?
Skriv:
Ta bort; följt av den eller de ni vill ta bort.
Varför måste en bort?
Men om man måste välja:
Ta bort; :turd: :love1: (den sista är ju motsvarande den här och matchar de övriga nya: :love: )

Skulle gärna se den här i gamla varianten igen, nu är den bara skum och svår att tyda: :crazy: .

Håller även med övriga om att enhetligt gula smileys är att föredra. Då hamnar fokus på uttrycket, istället för färgen. Instämmer i att nya :D ger illamåendekänsla p.g.a. färgen. Liksom att den här ser ut som att den rodnar: :cautious: .
 
:love1::love: gällande dessa är den gamla bättre, tycker den nyare förlorar något i uttrycket och 😍 som kommer i nästa meny täcker vad nr 2 inte levererar (hm, blev lite fundersam men äh håller fast vid det)
Storleken på de mindre känns mer anpassade till texten dock
 
Ta bort: :D:p:crazy::laugh::cautious:

Jag vet att du skrev en. Men de nya färgerna gör att jag hellre ser en "gammaldags" smiley med tex kolon och p än :p eftersom den är så svårtydd pga färg. Samma med den nya "illamående" gubben (alltså den här :D ).

Den nya blåa förstår jag öht inte vad den har för uttryck.
Jag skulle kunna använda denna :crazy: om jag skrev om en synnerligen irriterande äcklig fluga som satte sig på min näsa. Då hade den varit helt sjukt perfekt. Annars vet jag inte riktigt.
 
Några förslag till lösningar om ni vill ha dem gula, välj dessa emojis istället:

:cool: --> 😎

:D --> 😁

:crazy: --> 😖 eller 🥴

:p --> 😛 eller någon av de andra med tungor

:arghh: --> 😫

:mad: --> 😠 nu är denna gul, men jag hade ett förslag på en argare röd.

:rofl: -->🤣

:yuck: --> 🤮 här finns det även några andra alternativ

:jawdrop: --> 😲

:laugh: --> 😄 ändrade och lade till denna som jag hade missat.

Sedan finns det väl alternativ till många av de andra gula.

Man skulle väl egentligen kunna ta bort alla smiliesar som har motsvarande emojis, men det är inget jag planerat.

Det känns bättre att ovanstående har originalfärgen så de skiljer sig från de gula emoji.

Hon som gjorde dessa smilies till forumprogramvaran gjorde dessa i olika färger, hon gjorde även den som ni ogillade som visslade och några till där jag valt att försöka mig på att knåpa ihop varianter ni gillar bättre.
 
Senast ändrad:
Några förslag till lösningar om ni vill ha dem gula, välj dessa emojis istället:

:cool: --> 😎

:D --> 😁

:crazy: --> 😖 eller 🥴

:p --> 😛 eller någon av de andra med tungor

:arghh: --> 😫

:mad: --> 😠 nu är denna gul, men jag hade ett förslag på en argare röd.

:rofl: -->🤣

:yuck: --> 🤮 här finns det även några andra alternativ

:jawdrop: --> 😲


Sedan finns det väl alternativ till många av de andra gula.

Man skulle väl egentligen kunna ta bort alla smiliesar som har motsvarande emojis, men det är inget jag planerat.

Det känns bättre att ovanstående har originalfärgen så de skiljer sig från de gula emoji.

Hon som gjorde dessa smilies till forumprogramvaran gjorde dessa i olika färger, hon gjorde även den som ni ogillade som visslade och några till där jag valt att försöka mig på att knåpa ihop varianter ni gillar bättre.
NOOOOOOOOOO
 
Jag klipper in en bild här för att försöka att visa på varför jag pratar om skarpare och högre upplösning på smiliesar. Nu är bilden ganska zoomad, men den bör visa på skillnaderna mellan de olika smiliesarna.
Skärmbild från 2022-12-11 13-44-46.png
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 421
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 074
Senast: Sasse
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 950
Senast: valy
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp