Förbättringar av reaktioner och smilies

Jag tycker det är bättre med smileys som förmedlar rätt känsliga, att de sedan är suddiga spelar mindre roll.

Jag har redan lagt in de smileys jag kan tänka mig ta bort, men de används tydligen på annat håll av en del.

Som kontrast vill jag absolut inte ta bort: :laugh::sneaky:O_o:angel::idea::nailbiting::bag::cautious::arghh::p (eller de tre vanligaste smileysen i listan)

Vad gäller den arga gubben, vi har en röd arg gubbe redan :rage:, och den ser mer ut som den nya som lades in tidigare. :mad: uttrycker för mig något helt annat än vansinnesilska.
 
Några förslag till lösningar om ni vill ha dem gula, välj dessa emojis istället:

:cool: --> 😎

:D --> 😁

:crazy: --> 😖 eller 🥴

:p --> 😛 eller någon av de andra med tungor

:arghh: --> 😫

:mad: --> 😠 nu är denna gul, men jag hade ett förslag på en argare röd.

:rofl: -->🤣

:yuck: --> 🤮 här finns det även några andra alternativ

:jawdrop: --> 😲

:laugh: --> 😄 ändrade och lade till denna som jag hade missat.

Sedan finns det väl alternativ till många av de andra gula.

Man skulle väl egentligen kunna ta bort alla smiliesar som har motsvarande emojis, men det är inget jag planerat.

Det känns bättre att ovanstående har originalfärgen så de skiljer sig från de gula emoji.

Hon som gjorde dessa smilies till forumprogramvaran gjorde dessa i olika färger, hon gjorde även den som ni ogillade som visslade och några till där jag valt att försöka mig på att knåpa ihop varianter ni gillar bättre.
Det handlar inte så mycket om att jag själv väljer dom gula alternativen, utan att i en text som någon annan skrivit (som kanske väljer dom färgade) blir det enklare att se uttrycket fort om alla är enhetliga i "hudfärgen".
Kan man inte bara byta ut färgen till gul i t.ex. Photoshop?

Bukes smileys har alltid haft fördelar jämfört med andra emojis, eftersom dom har ett annat uttryck som bättre speglar det jag vill ha fram.

Föregångaren till den här :crazy: speglade ett mer "ehhh.. vad sjutton?", vilket inte dina presenterade alternativ gör tyvärr.
 
Några förslag till lösningar om ni vill ha dem gula, välj dessa emojis istället:

:cool: --> 😎

:D --> 😁

:crazy: --> 😖 eller 🥴

:p --> 😛 eller någon av de andra med tungor

:arghh: --> 😫

:mad: --> 😠 nu är denna gul, men jag hade ett förslag på en argare röd.

:rofl: -->🤣

:yuck: --> 🤮 här finns det även några andra alternativ

:jawdrop: --> 😲

:laugh: --> 😄 ändrade och lade till denna som jag hade missat.

Sedan finns det väl alternativ till många av de andra gula.

Man skulle väl egentligen kunna ta bort alla smiliesar som har motsvarande emojis, men det är inget jag planerat.

Det känns bättre att ovanstående har originalfärgen så de skiljer sig från de gula emoji.

Hon som gjorde dessa smilies till forumprogramvaran gjorde dessa i olika färger, hon gjorde även den som ni ogillade som visslade och några till där jag valt att försöka mig på att knåpa ihop varianter ni gillar bättre.
Ingen av dessa emojis är lika bra som smileysarna. De är inte lika uttrycksfulla, de har inte riktigt samma uttryck, och de ger åtminstone på mig ett lätt infantilt intryck.

Viktiga smileys: :);):D:p:cool::eek::confused::love::rofl::laugh::up::down:O_o:cautious::hearto:mad::angel::idea::d:rage::nailbiting::arghh::meh::devil::banana:

Oviktiga smileys: :angel1::stop::sorry::grin::sleep:
 
Det känns bättre att ovanstående har originalfärgen så de skiljer sig från de gula emoji.

Hon som gjorde dessa smilies till forumprogramvaran gjorde dessa i olika färger, hon gjorde även den som ni ogillade som visslade och några till där jag valt att försöka mig på att knåpa ihop varianter ni gillar bättre.
Känns bättre? Vad är det som känns bättre? 🤔
 
Känns bättre? Vad är det som känns bättre? 🤔
Om de gjordes gula, vilket jag inte kommer göra, skulle de i princip vara kopior av emojis och inte behövas alls.
Sedan känns det bättre att använda originalen i rätt upplösning än att använda kopior i lägre upplösning som jag har försökt fixa till.
 
Nej, dom nya i det inlägget var hemska. Men vi vill gärna ha gult. Men går inte det behåller jag helst dom gamla.
Jag förstår ändå inte riktigt, är det de till vänster eller till höger du gillar mest?

De till höger finns redan tillgängliga för alla att lägga in i inlägg då det är emojis som dessutom ser bra och skarpa ut oavsett storlek och i mitt tycke ibland är lättare att tolka.
 
Några förslag till lösningar om ni vill ha dem gula, välj dessa emojis istället:

:cool: --> 😎

:D --> 😁

:crazy: --> 😖 eller 🥴

:p --> 😛 eller någon av de andra med tungor

:arghh: --> 😫

:mad: --> 😠 nu är denna gul, men jag hade ett förslag på en argare röd.

:rofl: -->🤣

:yuck: --> 🤮 här finns det även några andra alternativ

:jawdrop: --> 😲

:laugh: --> 😄 ändrade och lade till denna som jag hade missat.

Sedan finns det väl alternativ till många av de andra gula.

Man skulle väl egentligen kunna ta bort alla smiliesar som har motsvarande emojis, men det är inget jag planerat.

Det känns bättre att ovanstående har originalfärgen så de skiljer sig från de gula emoji.

Hon som gjorde dessa smilies till forumprogramvaran gjorde dessa i olika färger, hon gjorde även den som ni ogillade som visslade och några till där jag valt att försöka mig på att knåpa ihop varianter ni gillar bättre.
Dom till vänster fast vill att dom ska vara gula.
 
Men varför frågar du vad vi tycker när du ändå struntar i det?
Tro mig, jag lyssnar mer än vad du tror.

Prova en "hard refresh" om du inte redan sett det. Möjligen kan jag byta någon till men annars är jag nog ganska nöjd nu.

Jag förundras lite över hur känsligt det verkar vara att ändra, samtidigt som tidigare erfarenheter pekar på att de flesta som är arga på en förändring blir arga igen när man ändrar igen på något som de verkligen hatade några år tidigare, men som nu minsann är jättebra och inte får ändras.
 
Tro mig, jag lyssnar mer än vad du tror.

Prova en "hard refresh" om du inte redan sett det. Möjligen kan jag byta någon till men annars är jag nog ganska nöjd nu.

Jag förundras lite över hur känsligt det verkar vara att ändra, samtidigt som tidigare erfarenheter pekar på att de flesta som är arga på en förändring blir arga igen när man ändrar igen på något som de verkligen hatade några år tidigare, men som nu minsann är jättebra och inte får ändras.
Det är väl ingen som är arg?
Själv känner jag mest "if it ain't broke, don't fix it".

Smileysarna är en del av forumets charm för mig, och dom har annorlunda (ofta bättre) uttryck än emojis. Saknar ofta bukes smileys på andra ställen.
 
Det är väl ingen som är arg?
Själv känner jag mest "if it ain't broke, don't fix it".

Smileysarna är en del av forumets charm för mig, och dom har annorlunda (ofta bättre) uttryck än emojis. Saknar ofta bukes smileys på andra ställen.
Man skulle kunna påstå att alla smiliesar är "broke" och det som fixar dem är att enbart använda emoji.

Smiliesarna har förbättrats genom alla år, i början såg de ut så här:
wink.gif

och hade en upplösning av 15x15 pixlar. Detta ökades sedan till 18x18 pixlar. Nu har de bästa en storlek av 44x44 pixlar. Tanken har varit att försöka flytta så många som möjligt till denna storlek utan att uttrycket förändras till oigenkännlighet. Här verkar toleransnivån vara lite olika.

Emojis kan göras hur stora som helst utan att tappa i kvalitet.
 
Senast ändrad:
Jag förundras lite över hur känsligt det verkar vara att ändra, samtidigt som tidigare erfarenheter pekar på att de flesta som är arga på en förändring blir arga igen när man ändrar igen på något som de verkligen hatade några år tidigare, men som nu minsann är jättebra och inte får ändras.

Det är känsligt för att jag upplever att jag inte kan uttrycka mig som jag vill/lika bra längre när favorit-smileysar försvinner. Det betyder inte att det behöver vara något fel på de nya, det är bara att den nya uttrycker något annat och att föregångaren försvinner som gör mig upprörd.
Jag tycker det är stor skillnad på vad denna :love1: och denna :love: förmedlar för känsla. Den första sprudlar glatt av kärlek och den andra är lite sådär fånigt förälskad, jag hade därför inte använt dem till samma sak.

Om de gjordes gula, vilket jag inte kommer göra, skulle de i princip vara kopior av emojis och inte behövas alls.
Sedan känns det bättre att använda originalen i rätt upplösning än att använda kopior i lägre upplösning som jag har försökt fixa till.
Det är inte färgen på bukes smileys som skiljer dem från emoijer, det är uttrycket. De flesta är jättefina och mycket mer användbara än emoijerna.

En avvikande färg bör (enligt mig) bara användas om det ska understryka uttrycket smileysen förmedlar, pga att färger förknippas med känslor. En arg kan absolut vara röd (:rage:) för att ilska förknippas med färgen röd men den bör absolut inte vara grön eller blå då det blir motsägelsefullt.

Därför tycker jag det är lite konstigt med en glad smiley som är grön (:D:rofl:) när grön förknippas mer med t.ex illamående. Den äcklade (:yuck:) är däremot perfekt som grön just av den anledningen, och det blir ännu bättre av att den dessutom har en spyaktig nyans. Det är inte heller motsägande att den "coola" smileyn är blå :cool: då blå kan förknippas med kyla. Så färgvalet är viktigt. Det är viktigt att det blir rätt för att få fram rätt känsla på smileysen.
 
Det är känsligt för att jag upplever att jag inte kan uttrycka mig som jag vill/lika bra längre när favorit-smileysar försvinner. Det betyder inte att det behöver vara något fel på de nya, det är bara att den nya uttrycker något annat och att föregångaren försvinner som gör mig upprörd.
Jag tycker det är stor skillnad på vad denna :love1: och denna :love: förmedlar för känsla. Den första sprudlar glatt av kärlek och den andra är lite sådär fånigt förälskad, jag hade därför inte använt dem till samma sak.


Det är inte färgen på bukes smileys som skiljer dem från emoijer, det är uttrycket. De flesta är jättefina och mycket mer användbara än emoijerna.

En avvikande färg bör (enligt mig) bara användas om det ska understryka uttrycket smileysen förmedlar, pga att färger förknippas med känslor. En arg kan absolut vara röd (:rage:) för att ilska förknippas med färgen röd men den bör absolut inte vara grön eller blå då det blir motsägelsefullt.

Därför tycker jag det är lite konstigt med en glad smiley som är grön (:D:rofl:) när grön förknippas mer med t.ex illamående. Den äcklade (:yuck:) är däremot perfekt som grön just av den anledningen, och det blir ännu bättre av att den dessutom har en spyaktig nyans. Det är inte heller motsägande att den "coola" smileyn är blå :cool: då blå kan förknippas med kyla. Så färgvalet är viktigt. Det är viktigt att det blir rätt för att få fram rätt känsla på smileysen.
Det där var bra uttryckt. Jag undviker smilisar (eller emojisar blir det väl även om jag inte förstår skillnaden alls) just för att de är så usla på att uttrycka vad jag vill. De flyter ihop allesammans och är bara en enda röra.
Angående färgerna håller jag med helt även om just den här :rofl: kan vara okej med "fel" färg eftersom den är så genomgalen
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 379
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 990
Senast: Sasse
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 904
Senast: valy
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp