Förbud mot fyrverkerier vid ridklubb efter olycka

När Anne Öhrman red ett pass i paddocken hos Karlskrona Lyckå Ridklubb tände några ungdomar en smällare i närheten - något som skrämde hennes häst och Anne föll av. I fallet skadades hon allvarligt och efter olyckan införs nu förbud mot fyrverkerier vid ridklubbens område.
 
Men smällare är väl redan förbjudna i Sverige överhuvudtaget enligt lag?
https://www.msb.se/sv/rad-till-privatpersoner/fyrverkerier/regler-for-att-skjuta-fyrverkerier/

Men fyrverkerier generellt mark runt ridklubben är väl bra om de lyckas förbjuda ocgh få.dolk att respektera.
Vansinne att smälla intill häststall överhuvudtaget...
Folk är dumma i huvudet. I Sthlm slänger de smällare efter folk och hundar i tunnelbanan och för något år sedan var det en blindhund som blev förstörd efter de kastat smällare efter den. :rage:
 
Folk är dumma i huvudet. I Sthlm slänger de smällare efter folk och hundar i tunnelbanan och för något år sedan var det en blindhund som blev förstörd efter de kastat smällare efter den. :rage:
Ja, det är väl inget nytt att det finns idioter.
Men i och med att inte ens lagarna för fyrverkerier följs så kanske inte detta förbud får nån verkan heller. Men man får ju hoppas.
 
Med tanke på att det redan krävs tillstånd att skjuta fyrverkerier där djur och människor kan komma till skada och smällare i största allmänhet så känns det lite överflödigt att man även förbjuder det i den lokala ordingsstsadgan.

Jag har svårt stt tro att de som bryter mot ett förbud skulle bry sig om att det är förjudet dubbelt upp.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 180
Senast: Totola
·
Träning Det första steget är ju att erkänna att man har blivit rädd, men sen då? Jag har ingen backup, ingen som vill förstå. Bakgrund: För...
2
Svar
38
· Visningar
5 796
Senast: cili
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp