Hur jag mår... *långt*

Sv: Hur jag mår... *långt*

Fint skrivet, det berör en... Du ÄR inte ett dugg överviktig och du ser riktigt gullig ut. Upp med självförtroendet nu! Jag har själv en fjortonårig dotter hemma så jag vet hur känsliga och besvärliga ni är i den åldern men det kommer bättre tider, jag lovar.:)

Försök hitta någon häst du kan få rida o sköta om lite nu när du inte har någon egen. Några andra tips: Kanske ska du titta efter en ponny eller åtminstone en häst som inte är så stor då du bara är 14 år. Det är lättare att bemästra en mindre häst. Det är inte för att jag tycker att du verkar dålig på hästhantering eller ridning utan generellt sett. När du klinikbesiktar nästa häst, gör då även röntgen på alla ben samt scinta ryggen för då kan du se om hästen har KS, det är relativt vanligt och eftersom du har så dåliga erfarenheter. Till sist vill jag säga att släpp aldrig en häst lös i ridhuset för det är så lätt att dom skadar sig eller någon människa. Din häst var ju dessutom halt och då ska dom inte springa. Fort in i stall eller sjukhage om hästen är bråkig vid promenader. Ibland kan det vara bättre att skritta uppsuttet, dock ej vid problem med ryggen.
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Hej gumman
Du har verkligen haft ett jättejobbigt år, du går i 8:an eller hur. Det året brukar vara jobbigt, tyvärr. Precis som de andra tycker jag att du behöver någon att prata med.
Även om din mamma inte heller mår så bra, så vill hon veta hur du mår, det kommer att hjälpa henne att hon får hjälpa dig.
Jag tror att du kanske ska låta hästletandet vara ett litet tag, även om det är ditt allt, just nu behöver du samla krafter. Kanske att du kan hjälpa någon kompis med någon snäll häst, så att du får tillbaka självförtroendet.
Hoppas allt ordnar sig för dig, det tror jag absolut, även om det känns mörkt just nu.
Kram på dig.
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

***Många styrke kramar till dig***

Det kommer att ordna sig, fats det känns jobbigt just nu.
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Fint skrivet, det berör en... Du ÄR inte ett dugg överviktig och du ser riktigt gullig ut. Upp med självförtroendet nu! Jag har själv en fjortonårig dotter hemma så jag vet hur känsliga och besvärliga ni är i den åldern men det kommer bättre tider, jag lovar.:)

Försök hitta någon häst du kan få rida o sköta om lite nu när du inte har någon egen. Några andra tips: Kanske ska du titta efter en ponny eller åtminstone en häst som inte är så stor då du bara är 14 år. Det är lättare att bemästra en mindre häst. Det är inte för att jag tycker att du verkar dålig på hästhantering eller ridning utan generellt sett. När du klinikbesiktar nästa häst, gör då även röntgen på alla ben samt scinta ryggen för då kan du se om hästen har KS, det är relativt vanligt och eftersom du har så dåliga erfarenheter. Till sist vill jag säga att släpp aldrig en häst lös i ridhuset för det är så lätt att dom skadar sig eller någon människa. Din häst var ju dessutom halt och då ska dom inte springa. Fort in i stall eller sjukhage om hästen är bråkig vid promenader. Ibland kan det vara bättre att skritta uppsuttet, dock ej vid problem med ryggen.
Bästa inlägget hitills. Sopfie ta och lyssna lite på detta.
Hoppas du snart mår bättre stumpan. Känner nästan för att ta mig an dig så du kunde vara här hos oss och rida hur mkt du vill så ska skulle jag lära dig allt jag kan stumpan.
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för dig :) Du förtjänar det efter allt du utstått. Och du, när det känns tungt, tänk på något som gör dig riktigt glad. Det är lite konstigt i början, men det är en jättebra teknik som jag själv ofta använder :D
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

*kl*

Massa kramar till dig TS!
Förstår att ditt år varit tufft.

Bältros är inte kul öht så jag förstår att du mådde skit då. Har själv haft det och ville helst bara dö när dte var som värst.

Men jag tror att du ska försöka gå till en kurator/psykolog i alla fall. Jag gjorde det fast jag tänkte att jag är inget psykfall så jag behöver inte. Trots dessa tankar gick jag dit och jag önskar att jag gått mycket mycket tidigare. ja faktiskt redan i 15-16 års ålder när jag började må skit.

Men nu håller vi tummarna för att ditt och mitt och andras 2008 blir så bra det bara går.
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Fy fan!:cry: Vet att det inte är någon tröst, men det kommer att bli bättre, jag lovar! Du har haft riktigt rejäl otur, de kan inte fortsätta. Och när man sedan tittar tillbaka efter att ha mått riktigt dåligt har man glömt det mesta, ge det ett halvår eller så så kommer du bli riktigt förvånad när du läser det du skrivit här.

Till dess är det nog bra om du försöker prata med en psykolog eller något, vet att det känns pinsamt, men vill du hålla det hemligt kan du alltid säga att du ska iväg och ta några blodprover.

Lycka till!

/Vira, som också har 2007 som värsta året någonsin :cry:. Men det har börjat gå över, det gör det alltid :)

Ja, efter regn kommer solsken, right?:crazy:

Vart får man tag på psykolog? Gråter när jag ser vad ni skriver, men jag känner mig peppad. Usch, detta är så jobbigt. Alla tror typ jag är skötsam i skolan, stark etc. Jag är oftast den som tröstar, det gör det så svårt att visa sina brister, inte hålla måttet liksom. :cool:

Hoppas du oxå får ett toppen år!!
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

fy vilket år du har haft!:eek:
hoppas verkligen att 2008 blir bättre och att du hittar drömhästen o får behålla den också:devil:
Ang. din bror så tycker jag att dina föräldrar kanske ska ta ett snack med honom för att man trycker inte ner o förudmjukar någon framförallt inte sin egen syster! kan tillägga att du defenitift inte ser ut att vara tjock på några av dina bilder!

styrkekramar från mig:D

Mina föräldrar har pratat med honom, men inget resultat. :cool: Han tar oxå gärna till våld, vilket gör att jag helst undviker fajt med honom... Han är j*vligt stark.. :cool:

Åh, tack! :)
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

*tröstkram*
Du har verkligen inte haft det lätt, det där är mer än vad en tonåring ska behöva hantera :(

Jag tycker du ser ut att ha en alldeles supernormal kroppsbyggnad, och du har en superfin sits på hästen, så skulle jag också vilja se ut när jag rider :crazy:

Men jag vet hur svårt det är att se att man är bra, du får gärna PM:a om du vill ha någon att prata med. Jag har en del erfarenhet inom området minst sagt.

Tack, jättegulligt sagt! :o:D

Ja, mår jag sämre kommer jag nog inte tveka o PM:a. :crazy:

Men lilla gumman!! (inte menat som nedvärderande..) Vilket jäkla år du haft..:(

Är helt övertygad om att hästen med stort H finns därute för dig! Fortsätt leta!!

*Kram*

Tack, det hoppas jag med. Letar just nu, men är jäkligt rädd. Tänk om det blir fel igen? :cry:

Men du har ju haft mer än lovlig otur !

Hoppas att du hittar en snäll och go drömhäst !

Tack!

det är inte underligt att du känner dig under isen efter så många dåliga upplevelser. Vill bara skicka en stor kram och hoppas att turen vänder nu under 2008. Jag tycker förresten du ser fin ut på dina bilder, inget att ha dåligt självförtroende för! Jobba på din självkänsla och acceptera dig själv, man måste inte må dåligt över sin kropp och utseende i tonåren men det är lätt att hamna där. Kram/ Sar

Tack för ett jättebra inlägg! :love: Ang utseende så ska jag börja träna, forma kroppen jag vill ha, o först då hoppas jag att jag kan börja må normalt o slippa se "spöken" som viskar o pekar. O jag tänker inte gå samma väg som kompisarna = svält = 2 kollapser på 1 vecka
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Sänder en stor BAMSEKRAM och önskar dig ett bättre 2008 :banana:
Tillhör själv skara som med stor glädje lägger hemska 2007 bakom mig!

2008 kommer att bli ett kanonår för oss alla! :bump::love:

Håll ut, det blir bättre :love:

Bakom molnen lyser alltid solen :D
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

snacka om att du haft det tufft.. i den åldern har man nog problem med alla hormoner och samhällsideal! måste bara säga att det blir bättre.. du går denom de tuffaste åren i livet när man inte vet vem man är och kämpar för att passa in... håller med de andra om att du behöver prata med någon, du har varit med om traumatiska händelser (vem hade inte blivit rädd om hjälmen gick i 2 delar!?).
att prata hjälper en att bearbeta det som hänt och man läker lite fortare... du kanske ska gå tillbaka ett steg och ta en ny foderhäst eller bli medryttare... då slipper du känna press över att hitta en ny häst och när du sen känner dig redo så är det bara ut och leta efter drömhästen.. och som sagt, livet blir enklare när man tagit sig igenom tonårsdjungeln! lycka till vännen! kramar
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Hej gumman
Du har verkligen haft ett jättejobbigt år, du går i 8:an eller hur. Det året brukar vara jobbigt, tyvärr. Precis som de andra tycker jag att du behöver någon att prata med.
Även om din mamma inte heller mår så bra, så vill hon veta hur du mår, det kommer att hjälpa henne att hon får hjälpa dig.
Jag tror att du kanske ska låta hästletandet vara ett litet tag, även om det är ditt allt, just nu behöver du samla krafter. Kanske att du kan hjälpa någon kompis med någon snäll häst, så att du får tillbaka självförtroendet.
Hoppas allt ordnar sig för dig, det tror jag absolut, även om det känns mörkt just nu.
Kram på dig.

Hej! Jo, jag går 8:an, andra terminen. Har sedan lärare som inte fattar hur jag mår, liksom, en häst är ju ingenting. Vad är det att sörja? Tycker dom iaf...
Tack! :crazy:

***Många styrke kramar till dig***

Det kommer att ordna sig, fats det känns jobbigt just nu.

Tack, jag hoppas det med...;)

Bästa inlägget hitills. Sopfie ta och lyssna lite på detta.
Hoppas du snart mår bättre stumpan. Känner nästan för att ta mig an dig så du kunde vara här hos oss och rida hur mkt du vill så ska skulle jag lära dig allt jag kan stumpan.

Åhh, tack! Blir rörd... :o:crazy:

Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för dig :) Du förtjänar det efter allt du utstått. Och du, när det känns tungt, tänk på något som gör dig riktigt glad. Det är lite konstigt i början, men det är en jättebra teknik som jag själv ofta använder :D

Tack igen! ^^

*kl*

Massa kramar till dig TS!
Förstår att ditt år varit tufft.

Bältros är inte kul öht så jag förstår att du mådde skit då. Har själv haft det och ville helst bara dö när dte var som värst.

Men jag tror att du ska försöka gå till en kurator/psykolog i alla fall. Jag gjorde det fast jag tänkte att jag är inget psykfall så jag behöver inte. Trots dessa tankar gick jag dit och jag önskar att jag gått mycket mycket tidigare. ja faktiskt redan i 15-16 års ålder när jag började må skit.

Men nu håller vi tummarna för att ditt och mitt och andras 2008 blir så bra det bara går.

Bältros hoppas jag att jag aldrig behöver ha mer, aldrig mer!! Fick det under några av de varmaste dagarna men fick inte gå ut i solen.. Kunde inte sitta med ryggstöd eller ligga på rygg.(hade det på ryggen)

Ska ta mig mod att göra det. Enda problemet är att få kontakt med en.

Tack! ;)
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Fint skrivet, det berör en... Du ÄR inte ett dugg överviktig och du ser riktigt gullig ut. Upp med självförtroendet nu! Jag har själv en fjortonårig dotter hemma så jag vet hur känsliga och besvärliga ni är i den åldern men det kommer bättre tider, jag lovar.:)

Försök hitta någon häst du kan få rida o sköta om lite nu när du inte har någon egen. Några andra tips: Kanske ska du titta efter en ponny eller åtminstone en häst som inte är så stor då du bara är 14 år. Det är lättare att bemästra en mindre häst. Det är inte för att jag tycker att du verkar dålig på hästhantering eller ridning utan generellt sett. När du klinikbesiktar nästa häst, gör då även röntgen på alla ben samt scinta ryggen för då kan du se om hästen har KS, det är relativt vanligt och eftersom du har så dåliga erfarenheter. Till sist vill jag säga att släpp aldrig en häst lös i ridhuset för det är så lätt att dom skadar sig eller någon människa. Din häst var ju dessutom halt och då ska dom inte springa. Fort in i stall eller sjukhage om hästen är bråkig vid promenader. Ibland kan det vara bättre att skritta uppsuttet, dock ej vid problem med ryggen.

Tack! ;) Ja, detta sucks...

Alltså, jag är 178 cm (färdigväxt tack o lov..) så ponny blir för litet. O jag som älskar ponnyer.. :cool:

Eftersom det är mina föräldrar som håller i plånboken tycker de att sådant kostar för mycket. Men till nästa häst blir det nog röntgen.

Han är tränad för lös longering, alltså longering helt utan linor o det har fungerat helt underbart bra. Tog honom ur sjukhage, det var då han började på att stegra. O i stallet var det full aktivitet med hästar som skulle klippas så där ville jag inte in. Sedan tänkte jag inte riktigt klart, han hotade mig o jag var lamslagen. De som såg honom (hästmänniskor) tyckte jag gjorde helt rätt iaf. Svårt för er att veta om ni inte var där. :crazy:
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Ja, efter regn kommer solsken, right?:crazy:

Vart får man tag på psykolog? Gråter när jag ser vad ni skriver, men jag känner mig peppad. Usch, detta är så jobbigt. Alla tror typ jag är skötsam i skolan, stark etc. Jag är oftast den som tröstar, det gör det så svårt att visa sina brister, inte hålla måttet liksom. :cool:

Hoppas du oxå får ett toppen år!!

Tack!:love:

Vi fick kontakt genom min läkare, som hade hand om mina sjukdomar. Annars borde det väl gå via skola och skolkurator eller något sådant.

Du vekar förresten nästan vara min hemliga tvilling eller något sådant :D
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Denna dagen har inte varit god mot mig. Faan, ett tag fick jag lust att gå ut på taket och ja, vad tror ni? :( Mår så dåligt... Det finns 1 som fattar, 1 jag klarar av att prata med, och hon finns i Norrbotten.. :(
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Fortsätt att kämpa vännen!! En vacker dag är det du som har turen på din sida!!!

Massa kramar!
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Usch, det låter hemskt... Vad är var det för specielt med denna dagen?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 723
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Precis som rubriken! Hur snabbt var ni uppe på hästryggen igen efter att ha opat bort äggstockarna och äggledarna?🌼 Letar häst och fick...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: FruS
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 876
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp