Hur jag mår... *långt*

Sv: Hur jag mår... *långt*

fy vilket år du har haft!:eek:
hoppas verkligen att 2008 blir bättre och att du hittar drömhästen o får behålla den också:devil:
Ang. din bror så tycker jag att dina föräldrar kanske ska ta ett snack med honom för att man trycker inte ner o förudmjukar någon framförallt inte sin egen syster! kan tillägga att du defenitift inte ser ut att vara tjock på några av dina bilder!

styrkekramar från mig:D
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Tack för alla underbara svar, det gör att jag faktiskt känner mig värdefull... :') Ska försöka svara på dem alla.

niphredil- Ja, man får hoppas det. :) Ja, minst! Eller totalröntga hela jäkeln.. :crazy:

TinyWiny - Visst har mina föräldrar stöttat, men de tänker även på min framtid. Dock känner jag själv att jag behöver mer tid att ha kul o bara tänka på mig själv. Men det funkar ju inte så nu för tiden. O lärarna fattar inte hur jag mår heller. De ställer krav o skäller. :cool:

Mina föräldrar har ingen särskild hästvana, men jag brukar inte ha några problem med att handskas med stora, vilda bumlingar. Sista tiden med häst 3 fick jag inte vara i stallet utan mina föräldrar, så då var de beskyddande. Men de kan inte vara överallt hela tiden.. :cool: Dina barn kan glädja sig åt att ha en toppen mamma som du, omtänksam o så. :bump:

Nilla_ - Tack!!
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

nightcrawler - Ja, jag ska ta o prata med min bror, förklara hur jag mår. Tycker han borde vara mogen att förstå, han är 17 iår.. ;)

shiren louise - Usch ja, det där med att prata med någon hänger som ett blött täcke över mig. Känns som det är något fel, som inte jag ska behöva göra! :o Men förstår ändå att det troligen är det bästa... Ska söka hjälp på skolan tror jag..

boccia - Ja, det tycker jag med... :crazy: Tack!!

bettysmatte - ja, min mamma gick in i väggen i november, hon går till ngn o pratar nu, men jag vill inte liksom lasta av hur jag mår på henne. Vet att det är det jag borde, men det är jobbigt... Har som tur är en helt underbar vän, som stöttar, kramar om mig när jag som mest behöver det. Linnea i mitt hjärta :heart

minnisjasmin - Tack, tack! :love:

Till er alla Ska ta till mig av era råd o försöka gå tillbaka till det normala (om det finns ngt sådant). Tack för alla kramar!
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Jag hoppas att år 2008 bli tusen gånger bättre för dig :)
Lycka till!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur jag mår... *långt*

Ja, jag försöker se allt jag lärt mig, o framförallt se de ljusa, underbara dagarna med skimmeln.. De få, väldigt få, dagarna var några av de bästa i mitt liv o jag glömmer dem aldrig.
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Usch, ja, jag kan säga att jag vet hur det känns. Man undrar vad man gör för fel. Hoppas du oxå hittar den hästen snart, du förtjänar det. :')
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Precis. Men det finns en bra sak med allt. Man lär sig otroligt mycket av att ha en riktigt bråkig häst ett tag. Jag har blivit tusen gånger bättre på att rida och ta hand om hästar också :D
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

åh, jag blir tårögd då jag läser det du skrivit.
Jag känner igen mig till viss del. Jag vet att du kommer hitta en fin häst tillslut.
Du verkar vara ganska kunnig och ser ut att rida bra på korten!
Du kommer hitta en fin häst, Tredje gången gillt, ;) eller hur?
Dåräknar jag inte med foderhästen eftersom den inte var ett köp.
Men du, hallå tjock? :O vars är du tjock någonstans?
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

åh, jag blir tårögd då jag läser det du skrivit.
Jag känner igen mig till viss del. Jag vet att du kommer hitta en fin häst tillslut.
Du verkar vara ganska kunnig och ser ut att rida bra på korten!
Du kommer hitta en fin häst, Tredje gången gillt, ;) eller hur?
Dåräknar jag inte med foderhästen eftersom den inte var ett köp.
Men du, hallå tjock? :O vars är du tjock någonstans?

Åhh, tack! :') Det du skriver värmer in i själen.

Haha, skimmeln var "köp nr 3" så han var tredje gången gillt... Men jag går efter teorin "fjärde gången gillt", förstår du.. :D

Jodå, det finns extra kilon lite överallt, o i denna utseende fixerande värld duger ingen som inte är över 170 lång o väger max 50 kg.. :cool: Nä, men som tonåring har man ju kroppsfixering, ellerhur? O mitt kropphatande har kommit av mitt dåliga självförtroende, men jag jobbar på det.. ;)
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Jag förstår inte varför man ska tänka på sitt utseende. Jag är jättekort, har rött spikrakt hår och alla tror att jag är yngre än vad jag egentligen är. Men vem bryr sig? Jag vet ju hur gammal jag är och att jag är trevlig :D Försök att strunta i vad andra tycker så är det lättre :)
P.S. Jag har mycket erfarenheter av detta. Jag blivit mobbad för mitt namn (Saga), min hårfärg och framförallt mitt hästintresse sen jag var 5 år (nu är jag 13).
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Fy fan!:cry: Vet att det inte är någon tröst, men det kommer att bli bättre, jag lovar! Du har haft riktigt rejäl otur, de kan inte fortsätta. Och när man sedan tittar tillbaka efter att ha mått riktigt dåligt har man glömt det mesta, ge det ett halvår eller så så kommer du bli riktigt förvånad när du läser det du skrivit här.

Till dess är det nog bra om du försöker prata med en psykolog eller något, vet att det känns pinsamt, men vill du hålla det hemligt kan du alltid säga att du ska iväg och ta några blodprover.

Lycka till!

/Vira, som också har 2007 som värsta året någonsin :cry:. Men det har börjat gå över, det gör det alltid :)
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

men hallå, hur räknar jag? :o
fjärde gången gillt ;) Jag känner igen det, jag är också väldigt kroppsfixerad.

Saga
Jag blev också lite mobbad för mitt hästintresse förut, eller inte riktigt mobbad. De var väl "lek inte med maten" komentarer. Men nu är jag coolast i stan. ;) haha
Nej men.. du föresten, var inte din avatar också mobbad? Den har ju också rött och spikrakt hår? :D
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Du skriver verkligen moget och bra för att vara 14 år.

Ge inte upp hästarna bara. Skador på hästar är för jävligt, men du kommer att hitta en frisk och bra häst. Låt det bara ta lite tid och stressa inte fram det. Och klinikbestiktning nästa gång. Kan nog vara värt pengarna för att förhoppningsvis slippa sådant här igen!!

Lycka till!

/Jonaz
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Du skriver verkligen moget och bra för att vara 14 år.

Ge inte upp hästarna bara. Skador på hästar är för jävligt, men du kommer att hitta en frisk och bra häst. Låt det bara ta lite tid och stressa inte fram det. Och klinikbestiktning nästa gång. Kan nog vara värt pengarna för att förhoppningsvis slippa sådant här igen!!

Lycka till!

/Jonaz

Ja, det hoppas jag, har MVG i SV... ;) Tack förresten.. :)

Ja, nästa häst ska jag verkligen lägga ner tid på att hitta. Hade klinikbes på häst nr 3, men nästa gång ska jag ta annan klinik... :mad:

Tack!
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

*tröstkram*
Du har verkligen inte haft det lätt, det där är mer än vad en tonåring ska behöva hantera :(

Jag tycker du ser ut att ha en alldeles supernormal kroppsbyggnad, och du har en superfin sits på hästen, så skulle jag också vilja se ut när jag rider :crazy:

Men jag vet hur svårt det är att se att man är bra, du får gärna PM:a om du vill ha någon att prata med. Jag har en del erfarenhet inom området minst sagt.
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Men lilla gumman!! (inte menat som nedvärderande..) Vilket jäkla år du haft..:(

Är helt övertygad om att hästen med stort H finns därute för dig! Fortsätt leta!!

*Kram*
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

Men du har ju haft mer än lovlig otur !

Hoppas att du hittar en snäll och go drömhäst !
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

men hallå, hur räknar jag? :o
fjärde gången gillt ;) Jag känner igen det, jag är också väldigt kroppsfixerad.

Saga
Jag blev också lite mobbad för mitt hästintresse förut, eller inte riktigt mobbad. De var väl "lek inte med maten" komentarer. Men nu är jag coolast i stan. ;) haha
Nej men.. du föresten, var inte din avatar också mobbad? Den har ju också rött och spikrakt hår? :D


Nej :D Han är världsbäst, det finns inget att mobba honom för (det är min favorithäst/sköthäst) Jag älskar honom mest i hela världen :love::love::love:
 
Sv: Hur jag mår... *långt*

det är inte underligt att du känner dig under isen efter så många dåliga upplevelser. Vill bara skicka en stor kram och hoppas att turen vänder nu under 2008. Jag tycker förresten du ser fin ut på dina bilder, inget att ha dåligt självförtroende för! Jobba på din självkänsla och acceptera dig själv, man måste inte må dåligt över sin kropp och utseende i tonåren men det är lätt att hamna där. Kram/ Sar
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 723
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 653
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Precis som rubriken! Hur snabbt var ni uppe på hästryggen igen efter att ha opat bort äggstockarna och äggledarna?🌼 Letar häst och fick...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: FruS
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 876
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp