förminska bilder

MinIan

Trådstartare
ja, förminska bilder i ps...:angel:
vet att det går att förminska på "bildstorlek" finns det nått annat sätt?
så det går fortare/lättare för mig som inte är så bra på ps :p
 
Sv: förminska bilder

är det lättare det alltså?
tar man inte bort en del av bilden då? fr man vill ju ha kvar allt i bilden men samtidigt vill att den ska bli mindre i storlek för att kunna skickas snabbare via mail..
eller hur menar du?
 
Sv: förminska bilder

Du kan testa att använda dig av:
File > Save for web.
Där kan du ställa in Quality. Sämre bild-kvalitet ger snabbare bildöverföring, vilket verkar vara det du är ute efter. Om jag inte missuppfattat :)
 
Senast ändrad:
Sv: förminska bilder

Nä, jag minskar genom att öppna bilden i Paint, gå in på Bild -> Ändra storlek/snedställ, sedan väljer du hur många procent du vill minska bilden med. Tex 50/50 om du vill ha bilden hälften så stor. Sedan spara som eller bara spara.
 
Sv: förminska bilder

jag är ute efter allt som gör att bilder blir mindre, går att skicka fortare, och tar mindre plats på datan, så alla tips är bra.. kan testa det, tack :D
 

Liknande trådar

Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
663
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: jemeni
·
Samhälle Har funderat till och från, under en längre tid, varför det är så viktigt för oss människor att sätta etiketter på oss själva, och på...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: Scata
·
Samhälle Jag provade testet Odd One Out, länk nedan, där man ska identifiera vilken av fyra bilder som är AI genererad. Tydligen är jag inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 456
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp