Försäkra sitt dräktiga sto?

annalingon

Trådstartare
Nu menar jag inte foster- och fölförsäkring utan försäkring med tanke på komplikationer stoet kan råka ut för. Jag har mitt sto utlånad detta avelsår och funderar över detta. Hon är konstaterat dräktig på 90 dygn. Bör jag teckna en extra försäkring för henne utöver den veterinärvårds- och livförsäkring hon redan har?

annalingon
 
Sv: Försäkra sitt dräktiga sto?

Beror väl mest på vad det är för försäkring och bolag som du har idag om du behöver någon annan. Olika bolag har ibland lite olika typer av försäkring för avelshästar.
 

Liknande trådar

Avel Nästa vecka ska mitt sto undersökas på 48 dygnet. Om hon fortfarande är dräktig funderar jag på att teckna en foster och fölförsäkring...
Svar
18
· Visningar
3 138
Hästvård Stoet är inte mitt. Hon är vet vårds försäkrad i if A1 50 000:- + livdel. Jag står för alla kostnade som rör betäckningen och nu är...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 505
Hästvård Fick hem pållens försäkringspapper idag och började fundera på vad man egentligen behöver av allt det man har. :p Har en 19:årig...
Svar
16
· Visningar
1 727
Senast: Ingela_S
·
Avel Skulle gärna vilja ha lite feedback ang. mitt sto. Har gjort en liten blänkare i annan tråd, men tänkte köra en egen. Bakgrund...
Svar
19
· Visningar
2 144
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp