Försäkring - ersätta resor?!

Angelina

Trådstartare
Mín ponny skadade sig i somras och veterinären var till oss vid 5 tillfällen. Sluträkningen blev 7000:- jag får 1300:- från försäkringen vilket är väldigt lite (hade ju tänkt att bara betala självrisken:crazy:). Iaf så ersätts inte veterinärens resor samt restid vilket är den tyngsta delen av räkningarna!

Tycker att det är skitdåligt, ska man alltså se till att bo så nära veterinären som möjligt och hoppas att hon/han inte flyttar?

Kollade om det fanns någon annnan försäkring som täckte resor och veterinärvård extra skulle ge 1000:- resor per självriskperiod. Det är ju en droppe i havet...

Jag har IF och undrar nu om ni vet någon försäkring som täcker resor bättre?
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

bara 7000 för 5 besök?

billig veterinär!

i övrigt har jag ingen anning, men annars är det väl bara att åka till veterinären istället?
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

Åtminstone här ute är det inget alternativ. Då får vi åka in till kliniken inne i stan i så fall, distr.vet-stationen tar inte emot hästar.
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

Vi åker alltid till klinik, det bli billigast också med tanke på att man får tillgång till allt direkt (sedering, behandling, röntgen, ultraljud etc).

Har inte sett någon försäkring som täcker resor, så jag tror att det blir till att fundera igenom vilket bästa koncept är.
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

klart det är ett alternativ, du får ju åka till kliniken! Jag har en klinik 10 min bort, dock är väl kvaliten sisodär iofs... men det finns 2 kliniker där, ska prova den andra nästa gång :D
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

Vi åker alltid till klinik, det bli billigast också med tanke på att man får tillgång till allt direkt (sedering, behandling, röntgen, ultraljud etc).

Har inte sett någon försäkring som täcker resor, så jag tror att det blir till att fundera igenom vilket bästa koncept är.

Ja, man kan ju faktiskt välja klinik om det inte är på jourtid. Ska definitivt överväga det vid nästa tillfälle (som jag hoppas ska dröja läääänge).
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

bara 7000 för 5 besök?

billig veterinär!

i övrigt har jag ingen anning, men annars är det väl bara att åka till veterinären istället?

Veterinären var hos mig 10 minuter varje gång och det kostade runt 1000:- gången (första tillfället var vet där längre och det besöket dyrare). Billigt...nja!
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

Alltså, problemet för mig är att kliniken innebär en resa på 20 mil tur o retur. Har jag en skadad häst kan den resan vara lite väl lång.:D
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

Jag har IF och undrar nu om ni vet någon försäkring som täcker resor bättre?

Hej!

Vi har Agria Bas Veterinärvård och Agria Plus Veterinärvård. Då får man ersättning för veterinärens resekostnader upp till 1.000 kr per behandlingstillfälle.

MVH/Carina
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

det är väldigt få kliniker som har jour... närmsta klinik med jour till mig ligger nog 3 timmars resa bort...(minst)
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

det är det många kliniker som inte har ;) vi har 20 min väg till närmsta klinik men 2 timmar till närmsta jouröppna klinik. därimellan finns ett antal klinker som inte heller har jouröppet.
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

Tänkte inte på det.... Har väl blivit bortskämd när jag bodde mindre än 1 timme från Skara...:angel:
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

kl

Jag fick också kalla ut distriktaren under jourtid då min häst skurit upp sitt ben illa. Jag fick en chock när räkningen kom!
1100 i reseersättning + 300 i bilkostnad som försäkringen inte täckte.

Att försäkringen inte täckte visste jag om men jag kunde inte drömma om att veterinärens reseersättning var så saftig, särskilt som hästen endast bor 7km från distriktskliniken.

men det visade sig att under jourtid beräknas inte resan från kliniken utan från där veterinären befinner sig. Tydligen gjordes resekostnaden om vid årsskiftet, från vad och hur vet jag inte men faktum är att det hade varit billigare för mig att köra strömsholm tur och retur ( ca 20 mil).
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

Mmm, samma sak här. Vår klinik hade stängt (midsommarafton), en av kusarna blir sparkade. Efter några samtal står klart att det finns vissa frågetecken hur det tog (vid hasen), och vi ringer ut jourhavande.

En bra bit dyrare än om vi lastat och kört till Helsingborg. Men ibland orkar man bara inte vara borta hela dagen, och då får man/jag betala istället.

Tycker i o f s att det är bra att kunderna betalar för det de utnyttjar.
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

det kan jag också tycka men 1400 när man bor 7km från stationen?

känns knasigt att jag betalar från veterinäres hemadress, då ska man "ha tur" och få den veterinär som bor närmast? Känns konstigt att boendeort påverkar priset.
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

Fast jag tycker ändå det är logiskt, jag har ju betalt av mitt jobb om jag kör in för övertid, jour etc. Betalt för körningen och körtiden menar jag...
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

Jag får mer betalt för att köra om jag har fler mil än kollegorna.

Och ja, våra kunder betalar mer om vi kör längre för att komma till dem. Och vi har RIKTIGT saftig milersättning...
 
Sv: Försäkring - ersätta resor?!

att du får mer lön är en sak. Att fakturera kunder är nåt helt annat. jag tycker fortfarande det är konstigt, ska jag fråga vart veterinären bor innan jag bestämmer mig för att ta ut de eller åka till strömsholm?

jag tycker inte att kostnaden ska vara beroende av "tur" pga vart veterinären bor.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
929
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 062
Senast: Meggan
·
Övr. Hund För att inte tråka ut er med hela långa historien drar jag en kort version. Har en renrasig tik på 2 år som för ca 8 månader sedan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 013
Senast: Smuldaisy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp