Försäkring vid graviditet?

T

Tarzzan

Läste en tråd här och blev förvånad att man kan teckkna försäkring när man är gravid.
Alltså mot saker under en graviditet.
Att man kan få ersättning om man förlorar blod och får göra kejsarsnitt.

Jag undrar var man tecknar en sådan försäkring och om den gäller tex, om man får missfall eller är tvungen att göra abort?
Och vad den gäller för?

Är inte gravid men det är ju bra att veta när den dagen kommer.
 
Sv: Försäkring vid graviditet?

Många bolag har det, jag vet bara om Folksam eftersom jag har det bolaget. du får läsa föräkringsvillkorena och jämföra. Bla Folksam säger detta: ersättning vid dödsfall: om barnet avlider/barnen avlider unde tid då försäkringen är i kraft utbetalar Folksam 10 000:- som begravningshjälp, oavsett dödsorsak. Om barnet/barnen avlider FÖRE V: 26 utbetalas ingen ersättning.

Jämför här
http://www.konsumenternasforsakring..._insurance_type_id=101&avd=JAMFOR&menu=JAMFOR
 
Sv: Försäkring vid graviditet?

Läste en tråd här och blev förvånad att man kan teckkna försäkring när man är gravid.
Alltså mot saker under en graviditet.
Att man kan få ersättning om man förlorar blod och får göra kejsarsnitt.

Jag undrar var man tecknar en sådan försäkring och om den gäller tex, om man får missfall eller är tvungen att göra abort?
Och vad den gäller för?

Är inte gravid men det är ju bra att veta när den dagen kommer.


När jag var gravid hade jag Trygg-Hansa, men ring runt till bolagen och kolla!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 359
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 776
Senast: gulakatten
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 676
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 039
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp