Försäkring vid transport

H

Hästbiten

Jag har hört att inte försäkringen gäller om man inte har transportskydd runt om, lädergrimma och säkerhetsgrimskaft. Någon som har hört samma? Eller vet om det stämmer?
 
Min försäkring har inga sådana "förutsättningar" i sina villkor.

Det är bara att lusläsa villkoren!
 
NEJ det är inte sant, bara ett felktigt rykte som florerat i många år.
 
Det står inget sånt i min försäkrings villkor, jag har läst och läst...
 
Det är fel.
I allfall i de stora bolagen jag har haft hästen försäkrad i, och de jag läst villkoren i, har inga restriktioner hur/hur inte man ska "klä" hästen vid transport.

Men om det finns sådana konstiga villkor i ngt pyttelitet lokalt bolag, det kan jag ju inte garantera.
 

Liknande trådar

Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
405
Senast: VLMF
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
558
Senast: Catsu
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 670
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp