Försäkring vid uppvisningar.

Sammet

Trådstartare
Har någon koll på vad den bästa försäkringen är när man skall ha uppvisning med häst/ar?

Jag skall ha uppvisning nu om nån vecka och vill vara försäkrad mot ex. att hästen skadar någon eller något.

Agria katastrof täcker visserligen skador på människor men inte på föremål.

Nån som kan sådant? Antar att jag måste ha en "människoförsäkring"!??!
 
Den enda försäkring jag känner till mer, är för företagare och gäller för kunder till den. Så den borde ju bara gälla om det är du som annordnar uppvisnningen.
Enklast är väl att höra med försäkringsbolagen och LRF (det är dom som har den här försäkringen).

Upps kom just på att jag har en försäkring som täcker vad mina djur kan tänkas ställa till med. Den ingår i min lantbruksförsäkring. Har haft glädje av den vid två tillfällen. Ena gången när shettisen rymde och den andra när jag gjorde ett försök att ha linderödsgrisar och kultingarna rymde. Kan bara tillägga att tre små kultingar har en enorm hastighet när det gäller att böka upp grannens åker. Tog dem inte mer än en timme att vända upp och ner på hela klabbet.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 745
Senast: ako
·
Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Cavallo
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
977
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp