Försäkring.

Jag har pratat med ombud. Kan läggas till befintlig försäkring. Kravet är att katten inte har eller haft problem med tänder eller mun/ätande. Inget intyg krävs generellt. Ingen åldersgräns. 20 dagars karens.

Har lagt till på min ena (den andra har forl)
Oooh! Nice, hur mycket mer kostade det?
 
Inga problem att lägga till den på min 8-åring. Huruvida dom sen kommer skylla på åldern om det väl blir dags, visar sig.
 
@MissFideli och allmänt:
Tror många bolag kommer haka på med liknande då konkurrensen mellan bolag är så pass stor och djurägare i mångt och mycket blir mer och mer pålästa. I mångt och mycket har ju bolagen sen rätt länge ”följt” varandra och bevakar varandra rätt nogsamt s.a.s.

Ska bli spännande att se vad Folksam gör framöver . Deras kattförsäkring är inte så up to date på marknaden inklusive enligt de själva .
 
@MissFideli och allmänt:
Tror många bolag kommer haka på med liknande då konkurrensen mellan bolag är så pass stor och djurägare i mångt och mycket blir mer och mer pålästa. I mångt och mycket har ju bolagen sen rätt länge ”följt” varandra och bevakar varandra rätt nogsamt s.a.s.

Ska bli spännande att se vad Folksam gör framöver . Deras kattförsäkring är inte så up to date på marknaden inklusive enligt de själva .

Moderna säger sig inte ha planen att lägga in FORL, men att man funderar på det typ. Men jag är inte orolig, de måste följa efter.
 
Moderna säger sig inte ha planen att lägga in FORL, men att man funderar på det typ. Men jag är inte orolig, de måste följa efter.

Gissar jag på med, men det kan ju ta ett tag såklart.

Jag har ju IF som täcker iallafall, men eftersom jag hade Folksam till tidigare katter (som tack och lov var väldigt friska), så är jag nyfiken på vad de kommer göra framöver då deras kattförsäkring som sagt inte alls är kompatibel marknadsmässigt med de flesta övriga bolag.
 
Gissar jag på med, men det kan ju ta ett tag såklart.

Jag har ju IF som täcker iallafall, men eftersom jag hade Folksam till tidigare katter (som tack och lov var väldigt friska), så är jag nyfiken på vad de kommer göra framöver då deras kattförsäkring som sagt inte alls är kompatibel marknadsmässigt med de flesta övriga bolag.

Trist. Min devon var försäkrad i Folksam första åren, så vi får se vad Moderna sätter för krav.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
948
Senast: Liten
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 630
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 947
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp