Försäkringskassan har plötsligt bestämt sig för att jag är frisk

Så om jag förstår dig rätt. Ditt jobb är alltså viktigare än din hälsa? Kommer ditt företag som du är anställd hos..kommer det tacka dig för att du går emot läkarens råd och din egen kropps berättelse? Får du extra pengar för att du gör som du gör eller andra förmåner? Får du hjälp av företaget OM det går åt fanders med din hälsa? Backar företaget upp dig om det går åt fanders med försäkringar, rehab, etc?

Jag bara undrar. Vis av min erfarenhet så är det INGEN som tackar en för att man kör slut på sig själv.
Kan svara nej på allting men tror det ska gå bra ändå !
 
@lundsbo såklart vill de om de ringer få svar . Du lär ju tjäna på att stäla in telefonen så att du isåfall ser när de ringer och kan prioritera att då svara .

Men som redovisat så i min erf som arbetsgivare med anställda osv så har telefon samtalen minskats i fråga om att pumpa den sjukskrivne med ställningstagande etc . Det förutsätter givetvis att arbetsgivaren och Företagshälsan tar sitt ansvar .dvs regelbunden kontakt och möten om de behövs. Utöver det ringer de ngn gång per kvartal Max .

Om resten funkar från arbetsgivaren i samråd med läkaren är det sällan problem .

Givetvis blir det ngt annat när man inte har en arbetsgivare sen många år och inte faller inom den kategorin s.a..s
 
@Centaur kram och hoppas att du får bra förtroende för din advokat. Sånt är jätteviktigt. Försök ta dig igenom dag för dag om det kan vara lite lättare.
 
Hoppas det går bra för dig Centaur !
För min del känns det konstigt att vara sjukskriven då jag kan må bra i perioder och skitdåligt andra så när man mår skapligt känner man sig som en simulant när man är hemma och tänker att folk tror man är lat och inte vill jobba när man verkar frisk !
 
Hoppas det går bra för dig Centaur !
För min del känns det konstigt att vara sjukskriven då jag kan må bra i perioder och skitdåligt andra så när man mår skapligt känner man sig som en simulant när man är hemma och tänker att folk tror man är lat och inte vill jobba när man verkar frisk !

Fast du jobbade väl? Så, rent logiskt, behöver du ju inte känna så. ;)
 
Hoppas det går bra för dig Centaur !
För min del känns det konstigt att vara sjukskriven då jag kan må bra i perioder och skitdåligt andra så när man mår skapligt känner man sig som en simulant när man är hemma och tänker att folk tror man är lat och inte vill jobba när man verkar frisk !
Må bra får man göra om man är sjukskriven. Se det som en bonus.
Det är hur sjuk man är, när man är sjuk, som räknas.

Det är lite ledsamt att läsa att du har så lite empati för dig själv. :(
"Kram" :heart
 
@lundsbo såklart vill de om de ringer få svar . Du lär ju tjäna på att stäla in telefonen så att du isåfall ser när de ringer och kan prioritera att då svara .
Fast om jag sitter i kundmöten/samtal på jobbet (halvtid) så prioriterar jag jobbet, dessutom sitter vi i kontorslandskap... Sedan har ju tanten fått in mina arbetstider så om hon läser innantill vet hon ju när jag jobbar. Någon mailadress verkar de inte lämna ut.
 
Fast om jag sitter i kundmöten/samtal på jobbet (halvtid) så prioriterar jag jobbet, dessutom sitter vi i kontorslandskap... Sedan har ju tanten fått in mina arbetstider så om hon läser innantill vet hon ju när jag jobbar. Någon mailadress verkar de inte lämna ut.

Är det FK du menar? De handläggare jag haft där brukar ha förnamn.efternamn@forsakringskassan.se. Du kan ju prova om det funkar på din ;)
 
Det har löst sig tack och lov, handläggaren ändrade sitt beslut. Tack för allt stöd. :heart
Underbart! :bow:
Samma hände för mig!
Undrar om dom fattar vilken psykisk press dom sätter på folk när dom först nekar och sedan godkänner efter komplettering. :mad:
Dom borde ändra sina rutiner runt det, kan jag tycka.

Det är inte roligt att vara den där människan som svävar i ovisshet i flera veckor medan FK bestämmer sig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 785
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 424
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
5 431
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 415
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp