Försäkringskassan

Ajda

Trådstartare
Jag har fått högre årsinkomst. Hur ändrar jag det? Hittade ingenstans på hemsidan där jag kunde fylla i den nya.


Säg inte att man måste knalla till försäkringskassan och ändra den...
:cool:
 
Sv: Försäkringskassan

Begär du FP via hemsidan med e-leg?

I så fall ändrar du det nästa gång du begär FP, tror det är i steg 3 eller 4 när du ska bekräfta uppgifterna där din anställning och årsinkomst står, längst ner där, bredvid "gå vidare" knappen, finns en "ändra" knapp, gå in där så kan du ändra dina inkomstuppgifter och även uppge från när de började gälla!

Begär du inte FP på nätet ska du kontakta FK via telefon eller mail och få en blankett!
 
Sv: Försäkringskassan

du ändrar det i samband med att du begär, så får du en blankett hemskickad som din arbetsgivare ska skriva under och skicka tillbax så är det klart! är du timanställd ska du dessutom fylla i varje månadsinkomst för sig på blanketten.
 
Sv: Försäkringskassan

Tack alla.

Just nu tar jag inte ut några dagar iom att jag jobbar heltid. Men ska förhoppningvis få HP i början på oktober, så det vore ju bra om det är ändrat tills dess :D
Får väl ta ut en fp-dag en ledig dag i veckan bara för att ändra. Låter smidigast.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
759
Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
631
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
243
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kyla och snö är visst utlovat till senare i veckan. Då kanske det kan bli skönare att sticka ut näsan om det blir "vinterväder" i...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp