Förslag på hundmat

Lyan

Trådstartare
Min nya hund äter just nu acana adult small breed, samma som hos sin förra ägare. Hon tycker att det är gott och hon ser fin ut i kropp och päls men jag tycker att hon bajsar rätt mycket. Framför allt så stinker det verkligen. Ping och Poppys bajs luktar knappt alls men Bellas stinker så jag mår illa av lukten trots att det ligger i en knuten bajspåse.

Jag har verkligen noll koll på vad för hundmat det finns nu för både Ping och Poppy äter veterinärmat. Jag funderar på om Pings mat skulle kunna funka på Bella också men samtidigt så känns det onödigt att ge en frisk hund specialkost.

Ping äter Hills d/d med anka. Ni som kan hundmat, tycker ni att jag kan prova det på Bella? Om inte, har ni något tips på annan bra mat? Jag vill inte ge färskfoder av olika anledningar så bara torrfoder
 
Standardt är ett bra och prisvärt foder! Om man skulle önska en högre fetthalt skulle jag rekommendera Halla Medium.
Nu vet jag inte alls vad det för ras du har. Jag ger min stora Broholmer Halla Medium, hade standardt innan men behövde en högre fetthalt.
 
Min nya hund äter just nu acana adult small breed, samma som hos sin förra ägare. Hon tycker att det är gott och hon ser fin ut i kropp och päls men jag tycker att hon bajsar rätt mycket. Framför allt så stinker det verkligen. Ping och Poppys bajs luktar knappt alls men Bellas stinker så jag mår illa av lukten trots att det ligger i en knuten bajspåse.

Jag har verkligen noll koll på vad för hundmat det finns nu för både Ping och Poppy äter veterinärmat. Jag funderar på om Pings mat skulle kunna funka på Bella också men samtidigt så känns det onödigt att ge en frisk hund specialkost.

Ping äter Hills d/d med anka. Ni som kan hundmat, tycker ni att jag kan prova det på Bella? Om inte, har ni något tips på annan bra mat? Jag vill inte ge färskfoder av olika anledningar så bara torrfoder

Testa Orijen, supermat :)
 
Det är inte säkert orijen är så lyckad om hon är ömtålig i magen. På pappret är orijen jättebra, men jag har hört om och känner til flera (både hundar och katter) som blir riktigt kassa i magen av det
 
Jag tycker Essentials är bättre än Acana när det gäller torrfoder. Liknande innehåll, men lite mindre fibrer. Annars finns även Purizon. Båda måste dock köpas via webshop
 
Tack för tipsen! Jag kommer att prova Pings mat först trots allt för Ping mår så bra på den och det är lättare att bara ha tre olika foder än fyra (Poppy äter både torrfoder och lammköttbullar). Om inte det funkar så kommer jag nog att testa Halla
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 824
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Humla är en hund som fort tröttnar på sin mat. Har därför lite olika torrfoder som hon tycker är ok som jag blandar och varierar mellan...
Svar
9
· Visningar
2 267
Senast: Sleepan
·
Hundhälsa Jag har två hundar. En 3,5-åring och en 1-åring. 3,5-åringen har jag haft sedan han var 9 veckor. Det är något i mig som gnager gällande...
2 3
Svar
41
· Visningar
11 516
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp