Första-häst misstag

Puckis: jättebra idé med hovslageriet och hagskötseln, skall genast skrida till verket... hagskötseln passar kanske in under "rutiner", men jag hade faktiskt inte tänkt på den biten...

Ett extra kapitel kanske också skulle vara om hur man ska göra för att gå runt ekonomiskt när man har häst.
Det skulle jag behöva läsa
Baggis, endast tre ord krävs: Köp - Inte - Häst :D

Alexandra:
Får jag ta dina erfarenheter som exempel på vilken målgrupp vi vänder oss till med arbetet när vi skall presentera vårat arbete för skolan? :rofl: :rofl: :rofl:

(lugn,skojade bara, men du uttryckte just det som jag o mina kompisar själva gått igenom och tänkte tillbaks på när vi beslöt oss för ämnesvalet, och du gjorde det på ett sånt skönt skrattframkallande sätt :D)
 
Alexandra:
Får jag ta dina erfarenheter som exempel på vilken målgrupp vi vänder oss till med arbetet när vi skall presentera vårat arbete för skolan?

Gör det du =) men jag säger bara en sak STACKARS er om ni ska försöka nå fram till den målgruppen. Jag var VÄRLDSBÄST på hästar när jag var yngre. Rena proffset, visste allt och kunde allt och gjorde inte ett enda fel alls *harkel* Tänk vad mycket man kan när man är i en viss ålder ;) Eller fan, stryk det där med ålder, pappa blir 65 och kan fortfarande allt och gör aldrig fel..hmm :crazy:
 
hehehe :D

vår bok kommer aldrig att ges ut, men det är ett himla roligt skolprojekt (vad gör man inte för att överleva gymnasiet)
 
Det var "kul" att läsa om alla första häst misstag...

Tyverr eller inte tyverr...
Jag har inte gått igenom mycket av det som många här verkar ha gått igenom. Jag tänker på bla lida och ha skydd på hästen jämt, massor av täcken på i hagen,hjälptyglar av alla olika slag, skarpa bett, överutfodring av kraftfoder mm.
Jag har haft egen häst sedan jag var 3år gammal...
Min farfar ( en fd instruktör på kavalleriet, beridare,stall chef och allt annat som han hadde jobbat med under sitt liv) höll koll på mig. Så såna saker av helt uteslutna...
Och det har väll inte varit det lättaste att ha honom över axeln hela tiden. Men jag har lärt mig sååååååå oerhört mycket av honom.
Han har alltid stoppat mig när jag har varit påväg att testa nått själv. Så här i efter hand så ser jag det bara som positivt, men då tyckte jag bara att han var en fel tänkande gammal gubbe...

Nog om detta...

Detta räknas nog inte som ett första häst fel men...
Min första häst som jag köpte efter det att min farfar dog blev överöst med prylar. Chabrak/vojlockar, träns, sadelgjordar,grimmor, nosludd mm... Så oändligt mycket grejer så det är bortom all rim och reson....
Hon som köpte honom av mig blev ju givet vis jätte glad för alla prylar hon fick med.

Det är det närmaste ett första häst misstag jag kan komma :crazy:
 

Liknande trådar

Hästhantering Vi har precis köpt en 7-årig valack som ska bita på grimskaft eller annat han kommer åt. Han är inte elak, men ska bita på allt. Skulle...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: Badtz Maru
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 104
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
424
Senast: Sirap
·
Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 052
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp