Första månaden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart har jag bott här i en månad. Overklighetsbubblan har inte riktigt släppt än. Men jag börjar få ordning på mitt flyttkaos. Den nedre våningen skulle kunna vara presentabel på tio minuter om jag bara rafsar bort det som står framme. I praktiken tar det längre tid eftersom jag behöver fundera vart det ska landa och en viss sortering krävs.

Jag har hunnit rida seniorhästen en gång till och tycker det är en trevlig häst. Vi var till ridhuset tillsammans med ägaren som tittade på och assisterade lite. Men jag har ju inte alls samma ridstil som ägaren, då jag ridit en del enligt CR-principen, senaste året. Ägaren frågar en del om det och jag försöker svara så gott jag kan med min begränsade kunskap.

Jag har bekantat mig med lite fler grannar också. I söndags var det påsklunch i bygdegården dit jag har 2-3 minuters promenad. Jag var ute i trädgården och fixade då en granne jag inte träffat förr, kom förbi och vi pratade en stund och sen berättade han att det skulle vara lunch i bygdegården och bjöd in mig. Jag tackade ja, och tänkte att det skulle bli ett ypperligt tillfälle att lära känna folk. Jag kände inte igen ett enda ansikte när jag kom dit utan slog mig bara ner vid en ledig stol hos några gubbar och tanter. Det visade sig vara ett glatt gäng. Han jag träffat på förmiddagen satte sig sedan bredvid mig och på min andra sida hamnade en pratkvarn, så jag behövde inte alls känna mig ensam och övergiven precis.

Jag har hunnit börja fixa lite i trädgården också. Äppelträdet vid entrén är beskuren, hallonen är klippta och jag har börjat rensa i gruset utanför dörren. Husets förra ägare var också på lunchen och kom förbi efteråt. Vi gick ett varv i trädgården och hon berättade mer om vad som växte där. Jag blev bl.a. varse att på södra sidan av huset så finns det en vinranka planterad. Coolt! Och så finns det jordärtskockor i en pallkrage. När jorden har tinat kan jag skörda. :up:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Sedan jag flyttade hit har det ju inte blivit så jättemycket ridet. När jag hunnit rida seniorhästen ett par gånger, fick hästens matte...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp