Första "träningen"

the_connemara

Trådstartare
Första \"träningen\"

*hihi*

Måste bara skriva om min lilla lilla häst ;)

Vi har vart ute och promenerat nån gång förra veckan sedan har det inte hänt ngtg eftersom jag haft mkt i skolan. Igår hade vi dock vår första lilla "träning" :D Dvs hon kunde stå still typ 3 min utan att beta, snurra runt och tigga godis eller gå i väg ;) under dessa 3 minuter hann vid öva lite på att böja sig lite grann när man tog i ena tygeln. Kan stå med armen över henne utan problem så vid kunde byta håll utan att jag behövde flytta mig (fast jag kunde gå runt till andra sidan en gång utan att hon gick i väg :D ). Grejen var dock den att hon trodde hon skulle få godis (tänkte kaaanske använda godis t henne i arbetet men nej, hon tigger redan utan att ha fått ngt ;) ) så hon böjde upp mulen mot manken så fort jag tog i tygeln ;) Hoppas hon kommer sluta med det :crazy:

Jaja, sedan blev hon lite frustrerad och började skaka på huvudet som en galning så vi tog en promenad :smirk: Trodde öht inte den hästen kunde stå still :idea:

Men en positiv grej (är det väl) var att hon började tugga lite då och då, precis som om hon tänkte till lite och inte var så "på tårna" som hon är annars.

Fö så kunde hon stanna tre gånger när man sa "prrroooo" visserligen av typ 20 men ändå ;)

Tack för visad uppmärksamhet ;)
 
Re: Första \"träningen\"

*fniss*

Typiskt unghästar som ingen lagt ned något jobb på tidigare, vilket jag (oftast) ser som en bra sak.

Hoppas ni fortsätter med era små framsteg. Början tycker jag alltid är lika kul. :D
 

Liknande trådar

Kultur Jag var i Jämtlandsfjällen i veckan, det är inte första gången men just denna vecka skilde sig från resten på grund av mängder med ren...
Svar
18
· Visningar
1 717
Senast: Kilauea
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 801
Senast: Sel
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 707
Senast: Pilot
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 714
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp