Första utställningen, vilken hit!

M

Mirrah

Jag måste bara få berätta om min och min hamsters första utställning, i går. Det var verkligen en hit, jag hade jättekul och träffa en massa nytt folk.

Först när jag kom dit hjälpte jag och de andra funktionärerna till med att ta fram alla stolar och bord och saker som skulle fram. Sen börja folket strömma in.
Efter att ha checkat in lille Rutan stack jag upp på scenen och var sekreterare för gerbilerna. Det var jättekul.
Sen fortsatte det med att jag var sekreterare för dvärghamstrarna också, hur kul som helst och en massa söta djur fick man se. :)
Sen så var Rutan anmäld till både Tunnelmästerskap och Salladsätartävling. I Tunnelmästerskapen var hon nog en av de som kom sist för det gick inte sådär jättebra, men i Salladsätartävlingen kom hon tvåa, och hon hade säkert vunnit om det inte varit för att ettan stoppade salladen i kindpåsen och inte alls åt upp den som jag tycker att man borde göra... =P
Sen var det dags för själva utställningen för Rutans del och hon fick 90 p av 100 och det tyckte jag väl var helt ok, och kul eftersom hon är min egna uppfödda hamster. Visst kunde hon fått bättre men strunt samma.
När det sedan var final fick hon två diplom (Tunnelmästerskap & Salladsätartävlingen), en rosett för att hon var ensam i sin klass om att vara KH sköldpadd vit, ett hederspris för att varit sekreteraren i guldhamsterklassens favorit och sist men inte minst fick hon pris för BIM, bäst i motsatt kön. Då BIS-vinnaren var en hane var hon den finaste honhamstern (guldhamster) på hela utställningen! Och det var verkligen kul, så vann hon lite godis och mat med.

Så de var en mycket trevlig dag och det lär garanterat bli fler utställningar för mig och Rutan i fortsättningen!
 
Va kul att det gick så bra för er! Du får säga till henne att hon ska stoppa in salladen i påsen nästa gång så vinner hon säkert salladsätartävlingen ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Idag ställde jag ut min egenuppfödda valp Peggy på hennes första utställning och min första sedan januari 2020. Peggy har hunnit bli 6...
Svar
4
· Visningar
869
Ridning Hej! Min häst är just nu i lite "sådär" form. Innan sommaren iår så var hon i perfekt form! (eller ja, perfekt för mig) Hon kom två på...
Svar
3
· Visningar
899
Kropp & Själ Jag har nystartsjobb, vilket betyder att det är som ett vanligt jobb med vanliga anställningsvillkor förutom att arbetsgivaren får...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 441
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ I helgen var jag iväg på en liten "semester". Jag är 32 år, och när jag räknade efter nu och exkluderar "hälsa på familjen"- så har jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp