Bukefalos 28 år!

Förstörde jag proverna som analyserades?

kisse

Trådstartare
"Min bonde" skickar inte själv på analys, så jag gjorde det. Han hann tyvärr bala och plasta innan jag hann ut så jag plockade ur de högar som låg kvar på eftermiddagen. Detta var på en söndag så proverna skickades sedan på måndagen och jag förstår ju att torrsubstansen inte stämmer pga detta (81!).
Påverkas övriga värden också som då främst protein och energi? Det är ett väldigt sent slaget hösilage så vi trodde inte riktigt på det från början, men tänkte att det kunde funka till de väldigt lättfödda ponnyerna. Tyvärr ser det mörkt ut, smrp 15 resp 16 och OE 7,3 resp 7,6 (två olika fält).
 
"Min bonde" skickar inte själv på analys, så jag gjorde det. Han hann tyvärr bala och plasta innan jag hann ut så jag plockade ur de högar som låg kvar på eftermiddagen. Detta var på en söndag så proverna skickades sedan på måndagen och jag förstår ju att torrsubstansen inte stämmer pga detta (81!).
Påverkas övriga värden också som då främst protein och energi? Det är ett väldigt sent slaget hösilage så vi trodde inte riktigt på det från början, men tänkte att det kunde funka till de väldigt lättfödda ponnyerna. Tyvärr ser det mörkt ut, smrp 15 resp 16 och OE 7,3 resp 7,6 (två olika fält).
Inte till lättfödda i alla fall :down:. Skitvärden , jag skulle inte klara av en foderstat på det där. Det som påverkas är TS.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har alltid stått i stall som tagit analys på sitt hösilage tidigare, och räknat foderstat på det. Dit jag flyttat nu finns det ingen...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: Glimris
·
Foder & Strö Då jag missade att tinga grannens höparti med bra kvot (dock ej mineraler eller socker analyserat) står jag i läge att leta annat...
2
Svar
33
· Visningar
3 262
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Sitter med ett kg hö i frysen nu och vet inte vart jag ska skicka det :o. Höet kom väldigt plötsligt då bonden ringde igår och frågade...
Svar
7
· Visningar
1 011
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp