Bukefalos 28 år!

S

sw33tie

skrev ett inlägg igår om bröstmjölk. Den tråden är spårlöst borta, så jag provar igen.

Saken är den att överallt där min plutt kräks, vilket är överallt.. så blir det fettfläckar som inte går bort. Jättetråkigt med nya kläder som fort blir förstörda.

Ska bröstmjölk vara så fet? har ni samma problem?

dumma frågor kanske. Men vet inte hur jag ska göra med min kräkmaskin till barn :angel:
 
Sv: försvann

Skumt,så var det inte för oss vill jag minnas.

Vet att många kör med haklapp alt handuk när de vet att barnet ätit och kommer att kräkas.
 
Sv: försvann

Ja ibland tror jag de blev så *hrm*

Haklappar och handdukar (vi körde badhanddukar när vi rapa Rasmus!) papper ÖVERALLT.

Rapa sittandes i knät och inte på axeln, inte ligga ner direkt efter maten, i så fall uppbäddat så det blir svårare att kräkas.
Är barnet moget så börja tidigt med gröt och pureér.

Efter 5 månader fick vi äntligen hjälp :bow: Och fick en ersättning som heter Enfamil utskrivet.

Det är en sån befrielse nu att äntligen kunna klä sig snyggt och även Rasmus och man behöver inte proppa skötväskan full med extrakläder.
 
Sv: försvann

Jason kräktes oxå som en tok fram tills att han var 6 månader då det mildrades. Var mindre trevligt de sista månaderna då han åt vanlig mat. Luktade inte längre lite sur mjölk utan riktig spya:crazy:

Han gick dock upp i vikt som han skulle och mer därtill så antar att mjölken var fet nog. Och vi har kläder med fettfläckar som kan bevisa det:grin:
 
Sv: försvann

Har inte samma problem själv men min väninna slår ett slag för vinäger i sköljmedelshålet, istället för sköljmedel. Tar tydligen bort massa fläckar och till och med sån där inpyrd svettlukt!
 
Sv: försvann

Jag fick alltid sådana fläckar när jag ammade.

Det enda som hjälpte var TaBort-spray och 60 graders tvätt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 677
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 348
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 759
Senast: tott
·
Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
2 693
Senast: Josseliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp