Förvånad.

nu såg jag ju denna diskussion....hade ju inte behövt starta en ny :smirk:
Konstigt att folk inte är mer besvärade på sådana ställen. Där vi var och badade var det jag och ett fåtal andra som visade vad vi tyckte. Det är så oansvarigt av hundägare att låta hundarna springa helt okontrollerade!!!
Jag har absolut inget emot dom som har sina hundar lösa men hundarna lyder sina ägare och ägarna har koll på sina djur.
Nu var vi på en stor strand och det var inte så mkt folk men där sprang hundarna omkring överallt, plockade mat hos olika människor, snodde barnens leksaker, började leka med andra hundar osv medans ägarna inte brydde sig. En gubbe hade en svart labrador som hela tiden sprang fram till en annan hund och de började bråka. Gubben suckade och gick lugnt dit och slet och slog på hunden, kopplade den och gick i väg 10 meter, släppte då hunden lös och den sprang tillbaka till den andre....sen fortsatte det så ganska länge. Vad tänker folk med?
Det är så taskigt att inte kunna eller vilja åka dit när det är 30 grader varmt. Min hund njuter verkligen när han kan bada....Annars får man väl åka dit på kvällen när det börjar bli folktomt, men då har ju även temperaturen börjat dra sig tillbaka.
Jag är så irriterad!
 
Ja det är verkligen märkligt! Jag blev helt chockad när jag var på hundbadet jag pratar om. En av de lösgående hundarna gick till en annan filt och kissade på handduken, ok det må väl hända att det kan ske "olyckor" men den var även i baken på min hund och överallt på alllt och alla.. Så jobbigt!

Det satt en tjejj med 2 lösa hundar bara en liten bit ifrån mig och det var ju inga problem, de höll sig ju hos henne. :)

Men hundarna som var överallt hela tiden fick jag nogga på.. Så trevligt var badandet den dagen... :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
15 251
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 656
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Jag har en boxertik på 2 år, världens snällaste när det kommer till människor. Älskar allt å alla, precis som en boxer ska vara...
Svar
10
· Visningar
4 779
Senast: Ainon
·
P
Övr. Hund men jag har tyvärr spätt på ryktet om att dom är livsfarliga hundar:( Jag har en liten kille på 6 månader. Dom här senaste dagarna har...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
19 134
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp