Bukefalos 28 år!

Förlåt mig rottweilerälskare

Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

Kl

Jag ser ju att några få förstår mig (dom som vågar skriva iaf). Ni som bara vill missuppfatta får nu fria händer att tycka och tro vad ni vill.
Jag gör som många andra och lämnar hund.
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

hej
jag tycker nog att du gjorde lite fel där,man har inte sin hund lös ihop med massa barn,som leker och hoppar och far,du har en valp som tar detta som en lek,men som sagt ta detta som en läro peng och ha din hund på lina när den ska bada ihop med barn.att det senare råkade komma en som var hundrädd är ju tråkigt men hade du haft den på lina så hade hunden aldrig kommit fram till pojken som var rädd.
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

Jag tycker det har framgått ganska tidigt att jag varken skyller ifrån mig eller försöker lindra. Ändå så hålls det på att tjatas om hur korkad och oansvarig jag är.
Det jag funderade var hur tänkte pappan där? Kan man verkligen kasta över allt ansvar på hundägare bara hur som helst? Har inte föräldrar någon som helst vilja att se över sina barn?

Nu är ju jag hundägare visserligen men för mig är det självklart att har jag en unge som är så pass hundrädd så ser jag till att han åtminstonde vet hur man ska göra när man SER en hund. Det är lika självklart för mig som att jag lär mina barn hur man gör OM man träffar på vilt i skogen, hur man ska se sig för innan man går över vägen på övergångsstället osv. Jag låter inte mina barn springa över vägar hur som helst bara för att bilarna MÅSTE stanna vid övergångsställe.

Nu blir det lite forumglid men vad fanken :D

Men för mig som är förälder finns det klara skillnader i dina exempel. Jag lär mitt barn varje dag hur man hanterar djur ( eftersom vi har djur i familjen ). Precis som jag lär henne hur man ska titta efter bilar innan man går ut i gatan. Men pojken i din situation var rädd, man kan inte fodra att ett barn som reagerar i rädsla ska bete sig så som den är upplärd.

Ja som jag ser det så bär du hela ansvaret för situationen som uppstod, därmed inte sagt att pappan också handlade fel. Men situationen hade ju aldrig uppstått om du hade haft din hund i koppel och huruvida pappan är ansvarig som förälder som låter sin son bada ensam hör ju egentligen till en helt annan diskussion.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 554
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 042
Senast: Fraegd
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 995
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Jag vet inte om jag är naiv eller korkad eller bara helt normal. Det är en kille som jobbar i affären runt hörnet av mitt hus, sisådär 2...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 665
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp