Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tittar i -16-tråden och får lite lagom ångest. Kan inte förstå att min bebis ska börja jobba lite nästa höst. Han är ju så himla liten. Jag har inte tänkt plocka hem honom för än sommaren då han är fyra år gammal. Visst ska han sittas in och ridas lite lätt så när han är tre, men "ridning" och "jobb" känns otroligt avlägset.
 
Idag har jag hälsat på Fölis och hans pappa, For Romance. På bara två veckor känns det som om fölis blivit lite mer häst. Hurra för det. Pappahäst var så klart helt underbar. Snäll och duktig på clinicen på Flyinge..
0593A993-B696-4C8C-9E23-51EE4025436E.jpeg
 
@Amanda_F @Fritidsryttare
Vilka fina killar ni har 😍 och Fritidsryttare, din ser ut att vara en långbentare den med :D
Min känns som en ponny i höjd jämnfört mot ynglingarna här inne. Har försökt mäta honom utan att få till ett mer exakt mått men några 160 är han då inte (han är 1 år och 3 månader nu) så jag väntar på den där rejäla växtiden.
 
@Amanda_F @Fritidsryttare
Vilka fina killar ni har 😍 och Fritidsryttare, din ser ut att vara en långbentare den med :D
Min känns som en ponny i höjd jämnfört mot ynglingarna här inne. Har försökt mäta honom utan att få till ett mer exakt mått men några 160 är han då inte (han är 1 år och 3 månader nu) så jag väntar på den där rejäla växtiden.
Japp, bara långa ben på min, och en lång giraffhals. :D
 
Idag blev det premiär för bägge gossarna att prova på livet som handhäst. Nemas problemas tyckte de, följde lugnt o fint med och var mest intresserade av om det fanns ngt att äta utmed vägen 😂. Gammelhästen däremot betedde sig som om han aldrig varit ifrån gården, snorkade o trippade o hade sig, iaf i början. De små brydde sig ö h t inte 😍 Gud vad jag älskar dessa pållar.
IMG_1491.JPG
 
Jag har ju några fler bilder från helgen som jag kunde länka till...
42773395_10161380814550497_5514701543791656960_n.jpg

42787654_10161380814880497_7547937339436171264_n.jpg

På bilden ovan syns det att han behöver verkas. Men det är bara en vecka kvar nu..

Och här syns det att han inte är så liten. Jag är 171, så han kanske är 153 eller ngt sånt? Det är inte världens vackraste bild men så blir det ibland.

42743655_10161380814645497_2256054541432651776_n.jpg



@Wonderwoman Det var annan känsla i flocken när era hästar hade flyttat. Det var intressant. Men det var ju två av de mest dominanta som flyttat, det är klart att det påverkar.


Och så en bonus på fina och snälla pappan. Som kom direkt från Ridhuset och bara hunnit rulla sig lite i boxen innan groomen tyckte att jag skulle ta en bild med honom (jag hade frågat om jag fick ta en selfie.. Och ja, jag är 37 men blev startstruck och betedde mig som 14..). Han var verkligen snäll och lite känslig. Inte tiggig alls eller brötig. Stod helt still och titta ut genom fönstret (som på bilden) eller på mig.. Det syns inte på bilden men han hade den mjukaste pälsen, helt fantastiska små öron och var inte alls så djup i bålen som jag trodde att han skulle vara. Har en del bilder och filmer på min instagram om någon är intresserad av att se mer av pappahäst: https://www.instagram.com/amandafog/

42672721_10161382099445497_1467365316001529856_n.jpg
 
Herregud vad stora era är och otroligt fina =D

Idag kom min lilla prins hem och tja, jag vågar nog tyvärr inte lägga ut bild på honom ännu utan jag vill nog få upp han lite i hullet först och sen lär hovarna verkas för dom är inte fina heller, men jag kanske kan lyckas få någon bild där man inte ser allt :p

Min kille blev i tisdags 1år och 4mån gammal, ska mäta honom imorgon tänkte jag :) Får man se hur hög han är meeen han är högre än islandshästen i stallet och hon ligger iaf på strax över 140 :p Så det är väl alltid något.

Vet inte om jag får fråga det här, men vart kan man nu lägga ut bilder så man kan länka direkt här inne?
Förr hade man ju photobucket men det hände väl något med den, som med alla sidor :p
 
Herregud vad stora era är och otroligt fina =D

Idag kom min lilla prins hem och tja, jag vågar nog tyvärr inte lägga ut bild på honom ännu utan jag vill nog få upp han lite i hullet först och sen lär hovarna verkas för dom är inte fina heller, men jag kanske kan lyckas få någon bild där man inte ser allt :p

Min kille blev i tisdags 1år och 4mån gammal, ska mäta honom imorgon tänkte jag :) Får man se hur hög han är meeen han är högre än islandshästen i stallet och hon ligger iaf på strax över 140 :p Så det är väl alltid något.

Vet inte om jag får fråga det här, men vart kan man nu lägga ut bilder så man kan länka direkt här inne?
Förr hade man ju photobucket men det hände väl något med den, som med alla sidor :p
Det går att lägga ut bild direkt från mobilen, stort + på det :D
 
Första träningen för i höst ikväll. Det blev första gången med vuxenkläder. Testade även draglinor och svängel. Inga problem för lilla hästen. Hon knallar på som hon aldrig gjort annat och bryr sig inte om linor mot benen eller tyngd i linorna eller något alls. Världens bästa lilla häst!
43296942_10156761020462566_7724278045091037184_n.jpg
 
Då testar jag och lägga ut någon bild på min lilla kille då.

3BB6FC70-78F1-4DEF-9426-8448D607DC1C.jpeg


Han har faktiskt lagt på sig lite sen han kom hem och det har bara gått några dagar. Så kan inte påstå att han är svårfödd iallafall!

Och det är inte bara jag som sett det utan även dom andra i stallet.
Känns väldigt skönt, då kanske vi hinner innan kylan slår till ordentligt!
 
Vad fina era hästar är, allihopa :love: Kul att det är lite aktivitet här i tråden!

@Fritidsryttare , våra två är ju nästan lite lika till och med :laugh:

Har fusk-mätt min med en tumstock, så inget tillförlitligt resultat kanske men hon var ca. 156 cm. Det stämmer i och för sig ganska bra med vad jag har uppskattat, så även om det inte är exakt så ligger hon nog där någonstans. Hennes mamma var ungefär lika stor i samma ålder och landade på 168. För mig spelar det inte så stor roll hur stor hon blir eftersom att hon är så sportig, tror inte hon riskerar att bli "för" stor oavsett :)

Har flyttat till lösdrift nu och hon är ju fortsatt bara helt ljuvlig att hantera. Skiljdes från kompisarna som ingenting och klampade rakt in i bussen, trots lite ledsna skrik från alla parter. Stod sen som ett ljus hela vägen, gick lugnt och sansat ur bussen & rakt in i nya stallet som om det vore det mest naturliga i världen. Detta trots att hon bara har blivit hanterad vid hovslagarbesök under hela sommaren (förutom daglig visitering, kel & gos såklart). Så otroligt nöjd med hennes temperament!
Skärmavbild 2018-10-09 kl. 20.56.02.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
392
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp