Folk dör i min systers kök!!!!

mian1

Trådstartare
:eek:
Sims alltså, fast den gamla versionen eftersom min dator är så kass.

Jag är lite nybörjare, men det har hänt flera gånger att "folk" har fastnat när de har varit på fest i ett av husen. De kan inte flytta på sig och sen kommer döden och tar dem. Är det en bugg? Kan man fixa det på nåt sätt?
 
Sv: Folk dör i min systers kök!!!!

På vilket sätt fastnar dem? Vägrar de att gå hem? I sådant fall låter det som någon sorts bugg (som jag själv aldrig råkat ut för iofs).

Om de fastnar t.ex. i en dörr kan du använda dig av ett fusk så att du kan flytta simmarna så att de kan gå av sig själva igen.

Tryck ctrl + shift + c (tror jag =/) Då ska det komma upp ett fält där du kan skriva in text. Skriv in move_objects_on så kan du flytta simmarna sedan.
 
Sv: Folk dör i min systers kök!!!!

En annan lösning kan vara att ha flera dörrar in till köket så att simmarna inte fastnar och väntar på att nån annan ska gå in genom den enda dörren (om de dör av hunger, utmattning eller nåt sånt alltså). Dör de av att spisen börjar brinna så kan en brandvarnare vara en bättre lösning. ;)
 
Sv: Folk dör i min systers kök!!!!

Dasjenka skrev:
På vilket sätt fastnar dem? Vägrar de att gå hem? I sådant fall låter det som någon sorts bugg (som jag själv aldrig råkat ut för iofs).

Om de fastnar t.ex. i en dörr kan du använda dig av ett fusk så att du kan flytta simmarna så att de kan gå av sig själva igen.

Tryck ctrl + shift + c (tror jag =/) Då ska det komma upp ett fält där du kan skriva in text. Skriv in move_objects_on så kan du flytta simmarna sedan.