Folksam försäkring

Tuvalisan

Trådstartare
Ska ner till helsingborg och göra en hältutredning på tisdag och var inne på folksams hemsida för att kolla upp villkoren. naturligtvis kunde de sidorna "inte visas", men jag fick fram så mkt som att de börjat ta procent på överstigande kostnad över självrisken, det hade de väl inte innan. Värsta senariot, vad skulle försäkringen inte täcka för ev. skada på min häst? Ngn med erfarenhet av skador och folksam? Tacksam för svar

Sv: Folksam försäkring

Hur det kommer att bli för dig beror på när din försäkring har sin förfallodag. Min har sin den första juni så jag har fortfarande kvar min fasta självrisk.
För min häst som varit i Helsingborg fem gånger så har det fungerat mycket bra. Det enda som jag har fått betala är självrisken (fösta gången) direktregleringsavgift på 100 kr per gång och fysioterapi. Allt annat har Folksam tagit och det de har betalat är uppe i 40 000 ungefär.

Vad din försäkring inte skulle täcka beror lite på vilken typ du har. Men generellt så tar ingen försäkring skador som funnits innan hästen försäkrades. Men har du valt den som jag tror fortfarnade heter A1 (är inte säker på vad den heter) så täcker den allt som annars har med hältor att göra utom vissa alternativ behandlingar. Men har du den med begränsningar A2 (tror jag den heter) eller A7 så har de begränsningar för hältor.

Sv: Folksam försäkring

Det nya avtalet säger så ja, 10 % på överskjutande belopp förutom självrisken. Om ditt avtal inte har löpt ut från förra året, dvs att huvudförfallodagen inte har inträffat ännu så bör din försäkring tillämpa föregående års regler dvs en fast självrisk.
Såvitt jag känner till bör väl försäkringen täcka en utredning, så det tror jag knappast att du behöver bekymra dig för.
Har själv gjort det tidigare, och med direktreglering fast i det fallet handlade det om en sparkskada.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 442
Senast: Lavinia
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: NotlikeI
·
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i... 20 21 22
Svar
432
· Visningar
41 043
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 197
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka