Fönster som öppnas INÅT???

tinafinis

Trådstartare
OM de nu finns nån som har fönster i boxen som öppnas inåt, hur har ni då löst detta med galler???

Jag har en idé, men jag skulle gärna vilja se exempel på nån som har det.
Så, om du har så ut och plåta eller beskriv för mig.

Tack på förhand!

Sv: Fönster som öppnas INÅT???

Vi har fönster som öppnas inåt i stallet. Just det fönstret som fastnade på bild (ignorera katten, hon hoppade dit helt på egen hand... :angel: ) går inte att öppna, men de andra fönstren öppnas i ovankant, som såna krubbor som man inte behöver gå in i boxen för att fodra. Gallret ser likadant ut på alla fönster. Hoppas du förstod min urdåliga förklaring... :p

Har sådanna fönster, men alltid haft dom som är i boxarna stängda, men nu ska det bli lite ändring på det så nu vet jag inte hur man ska göra? funderade på att byta glaset till lexan, men det skulle kosta mellen 7-8.000kr med en väldigt bra rabatt, tyvärr för dyrt för mig :(

Vi har fönster som öppnas inåt i stallet. Just det fönstret som fastnade på bild (ignorera katten, hon hoppade dit helt på egen hand... :angel: ) går inte att öppna, men de andra fönstren öppnas i ovankant, som såna krubbor som man inte behöver gå in i boxen för att fodra. Gallret ser likadant ut på alla fönster. Hoppas du förstod min urdåliga förklaring... :p

ok, men då kan ni inte öppna dom då?

Har sådanna fönster, men alltid haft dom som är i boxarna stängda, men nu ska det bli lite ändring på det så nu vet jag inte hur man ska göra? funderade på att byta glaset till lexan, men det skulle kosta mellen 7-8.000kr med en väldigt bra rabatt, tyvärr för dyrt för mig :(
Jo man vill ju kunna öppna dom. Vi har pratat om en lösning att vi sätter ett galler som påminner om en höhäck (egengjort då) så går det precis en sådan bit utanför så de kan vara lite öppet alla fall. Då kan inte hästen slå i och det tar inte upp någon speciell plats heller.
Om något kommer att sticka ut från föstret typ "armarna" som fönstret glider på så får jag väl tejpa fast nåt mjukt där.

ÅH att man inte tänkte redit innan svärfaren beställde.... Fast han sea att de finns inga fönster som öppnad utåt... hmmmmm

Jo, vi kan öppna dem. Inte just det som är på bilden, men de övriga fyra boxarna har var sitt fönster, och de är öppna nästan året runt. De går ju inte att öppna på vid gavel, men de står väl på glänt en 10 cm kanske.

jo precis. Men är det inte något typ en "arm" som fönstret glider på som sticker ut???

Jo, men "armen" sticker inte utanför gallret. Ska se om jag kan ta kort på ett annat fönster en dag, om du vill.

Du ser fönstret till höger om dörren (bästa bilden jag har på denna datan tyvärr).
Det öppnas i överkant innåt. Innan gick även gallrena utåt i överkant. Men i o m vi fick nya fönster så gjöt dom in gallrena i väggen. Men mellan fönster och galler så är det fritt utrymme där fönstret har plats att vara öppet.
Fönstret sitter alltså i väggens ytterkant och gallret i väggens innerkant.

syns rätt dåligt... men hur öppnad det då? det är inga armar som fösntret glider på som sticker ut?
de e just denna lösning som jag igentligen skulle vilja veta hur folk gjort, om man nu har så knasiga fönster..

Förra fönstrena har jag för mig var armar iaf. Och dom stack inte ut genom gallret.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: a1agnlju
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?