Fönsterstorlek?

Snuffsan

Trådstartare
Hur omvandlar man vanliga cm till fönstermått? Och var på fönstret mäter man? Jag ska byta några fönster i sommar, men fattar ingenting. 9x9? 8x12? Kan inte vara tum heller.

HJÄLP!!

Sv: Fönsterstorlek?

Ibland tänker man inte längre än näsan räcker. Klart att det är så. Jag började genast tänka i tum eftersom allt annat inom bygg är tum, men det var ju onödigt besvär.:angel:

Sv: Fönsterstorlek?

Det är decimeter. 9x9 är 90cmx90cm.
Gissar att det är karmyttermått. Det brukar det vara på dörrar i alla fall. Alltså i ytterkant på karmen.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 553
Senast: manda
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Nota
·
Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet... 2
Svar
31
· Visningar
2 300
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka