Förälder och avlastning

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Coop
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 315

Coop

Trådstartare
Ja nu var det gjort, ringde kommunen och frågade om hur det ser ut med att få avlastning till ett barn med trolig ADHD. Det slutade med att hon tog mina uppgifter och la det som en anmälan. Skulle ta upp det med sin chef under nästa veckan.
Är själv familjehem så jag vet ju hur det fungerar i ena änden så att säga. Men hur fungerar det när man själv behöver hjälpen? Hon sa att de har ju 4 månader på sig att utreda men tycker att det inte borde vara så omfattande utredning som vid en familjehemsplacering eller?
Vet ju hur utredningen ser ut för att bli kontaktfamilj och den är ju inte så omfattande.

Hjälp!
Någon som kan säga mig hur en utredning ser ut för att kunna få en avlastningsfamilj?

Usch fick lite ont i magen, vet att det skulle vara jätteskönt för tjejen och oss om hon fick det och har funderat länge på det. Men nu vart det så verkligt. Och allt detta med utredningar hit och dit, nu blir det ytterligare en utredning att genomgå. Har haft utredningar hela våren både för henne och våra andra lillkille, det är tungt!

En trött Coop

Sv: Förälder och avlastning

Det ser nog hemskt olika ut. Stödfamiljer kan ju lika gärna vara en nära vän som en som anmält intresse hos soc. ibland annonserar ju soc i dagstidningen efter människor som kan tänka sig vara stödfamiljer.

En vän till mig har en son med Dawns. En kompis till henne och dennes sambo är stödfamilj åt hennes son. Min syrra hade det när första sonen var liten. Först var det en nära vän till familjen som var sonens stödfamilj/avlastning, därefter fick hon en annan genom soc. Ganska ofta är det föräldrarna själva som sköter om rekryteringen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 795
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 006
Senast: malumbub
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester... 11 12 13
Svar
258
· Visningar
13 421
Senast: Enya
·
F
Kropp & Själ En relativt ny bekantskap till mig har flaggat för att jag borde bli utredd för ADHD. Först slog jag det ifrån mig, men efter att ha... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
13 636
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka