Har skumläst tråden och hoppar in, så får vi se om jag blir kvar
Jag skrev jättemycket som tonåring. Var på skrivarkurs, fick novell publicerad i lokaltidningen och hade långtgående planer på en fantasy-bok, hade större delen av handlingen klar, ritat en karta m m. Sedan började jag plugga på en krävande utbildning och fortsatte med ett krävande jobb och nu har det gått 25 år...
Jag har alltid tänkt jag ska börja skriva igen, har haft flera idéer men de har inte hållt när jag försökt utveckla dem. Men nu har jag en bok-idé som verkar hålla, i alla fall i mitt huvud. Jag har en huvudperson, en början och ett slut och vet var det ska utspela sig. Saknar en mitten och ev en plot-twist.
Jag har gått ner lite i arbetstid vilket har gjort att jag hunnit läsa enormt mycket böcker senaste halvåret. Så en del av den tiden borde jag kunna lägga på att skriva själv, tänker jag.
Men hur börjar jag? Direkt med min bokidé eller skulle det vara bättre att t ex skriva några noveller för att komma in i det. Då tänker jag bara för mig själv, som övning. Vet inte om jag har tid för någon skrivarkurs med deadlines just nu, men kanske framöver.
Har ni andra alltid skrivit, även om det bara varit för er själva, eller är det någon som börjat som lite äldre?