Förhållandetråden

Bukefalos 30 år!

Jahopp då är man sambo officiellt. Än så länge betalar D hyra så får vi se. Har skrivit samboavtal och håller på med testamente. Han vill att om han går bort ska jag eller resten av min släkt ärva då han enbart har sin mamma på 80 kvar i livet.

Med tanke på tidigare så känns det skönt att ha papper på allt.

Idag fick jag dessutom en påminnelse från D om att jag skulle köpa extra morötter då MIN häst fyller år idag :rofl:

Sådana här detaljer och datum är han en riktig fena på. Kallar honom vandrande kalendern :D

Min älskade särbo blev akut sjuk igår. Utredning pågår.

Jag försöker fokusera på att det mesta är behandlingsbart bara de kan diagnosticera. Men magkänsklan är inte så bra varken för honom eller för mig.
Jag och övriga anhöriga försöker såklart lugna honom allt vi kan.

Ibland uppskattar jag min sambo lite extra. Han är så bra på att kommunicera och det känns så skönt att vi kan prata om saker istället för att hålla in och vänta på eskalering. Särskilt som det var en av de större problemen i tidigare förhållande. Han uppmärksammar såna små saker som jag själv kanske inte ens tänkt på än. Älskade P 💕

Stort plus för D idag. Kom hem från stallet ganska trött då jag varit krasslig.

Kom in och han har dammsugit, laddat om tvättmaskinen står och fixar morgondagens lunch som inte är samma som ikväll och jag behövde inte göra nått.

Nu har jag precis kommit ur duschen och han fixar kvällens middag.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka