Såg att ni kommit iväg och fick en fin upplevelse på både öppna förskolan och din manmaJa, det är skönt och nu känns det ju som en himla tur att vi gjorde så! När det skulle bli såhär.
Vad skönt att din man gått ner i tid.
Okej... Ja, det där med att åka iväg känns läskigt tycker jag som sagt. Vi är ju till bvc på tidsbokade besök, men det är allt, annars när vi hälsar på anpassar vi efter bäbis. Men det känns ändå stort tycker jag för mig. Igår var vi till min mamma och det var första gången han kom dit vaken och sen sov där, det gick jättebra
. På ÖF brukar det finnas typ nåt amnings- och sovrum?
Vi ska på föräldrakurs imorrn i ÖFs lokaler, känns svårt men också typ nödvändigt. Vi ska försöka anpassa bäbisens mat- och sovklocka, får se hur det går. Jag ammar plus att vi ger ersättning, så vi får ta med mat också.
Blir det inte jobbigt att komma hem med övertrött bäbis? Eller det har gått okej för er?
Jo, vi använder napper, fast jag har koll själv också, fast snäppet sämre koll på sen em än fm/tidig em, så idag tog jag faktiskt hjälp av napper, tror han somnade på minuten.
Det är inte att jag inte vet när han "ska" sova utan att behöva passa andra tider.
Tack ❤
Igår var en bra dag, det var skönt att komma hemifrån. Idag har varit en bra dag hittills, men nu känner jag mig lite låg igen.
Klart det är jobbigt med en övertrött bebis, men bebis blir övertrött hemma också ibland och det är nästan ännu jobbigare. Vår har sällan ro att sova längre stunder dagtid just nu oavsett om vi är hemma eller ej då hen är i en sån fas just nu. Och det är helt okej att gå hem direkt om det inte känns bra också. Det gjorde vi förra veckan. Gick mitt i träningspasset för att det inte var en bra dag. Tycker också avtalade tider är extra utmanande, men öppna förskolan t ex är bra, man kommer när man vill och går när man vill