Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Nu är vi nära! :love: Träning imorgon förniddag och eftermiddag, träning fredag förmiddag, kval eftermiddag och så säsongens första race på lördag, inte på söndag som det brukar vara. Är ni taggade?! Jag blev överlycklig när jag insåg att jag kommer hem från sjukgymnastiken i god tid imorgon fm.

Själv köpte jag nyss en funkopop som ska sällskapa med min Inspector Gadget. :D

Screenshot_20240228_202241_Facebook.jpg
 
Så var säsongens första Grand Prix i Bahrain över.

Max Verstappen vann med dryga halvminuten, Yuki Tsunoda blev väldigt förbannad efter att ha ombetts byta plats med stallkamraten Daniel Ricciardo och körde nästan in i honom på nedvarvningen, Williams bil flashade 'car too hot' i ilsket rött samtidigt som Sargeant hade problem med sin ratt medans Sainz slog till med ett podium och slog dessutom både stallkamraten Leclerc och Hamilton, som tar hans plats i Ferrari nästa säsong. Alpine-bilarna går som traktorer i jämförelse med de andra bilarna och är möjligen nya HAAS, medans Stake F1 Team tog ut fel set däck lagom till Bottas depåstopp som tog dryga minuten istället för 2-3 sekunder. En HAAS tog sig dessutom till Q3 – undrar när det hände senast?

Screenshot_20240303_220847_Instagram.jpg


Med tanke på att Mercedes hade enorma problem med sin bil gällande överhettning och batteri är jag nöjd över P5 för Russell. :love: Bilen visar potential men de behöver lära känna den bättre, inget konstigt med det. Russell sa att det var det bästa han kunde åstadkomma med bilen igår under rådande omständigheter och jag köper det. De har bytt fjädring eftersom bilen varit otroligt studsig och den ser betydligt bättre ut nu, även om markfrigången är låg.
 
Sjukt snyggt av Russell!

McLaren kändes stabila. Och alltid så tysta 😅

Jag gillar att jag alltid blir stolt som en tupp över Russell trots att jag inte har ens en fingertopp med i hans framgång. Jag går typ på moln. :D

Ja, MacLaren gjorde en stabil insats på en bana som inte riktigt passar bilen enligt både Piastri och Norris. Jag tror det kommer gå bra för dem i år, jag unnar verkligen Lando hans första vinst som jag hoppas kommer snart! :love:
 
Träningspass 1 förlöpte utan större dramatik.

Lance Stroll körde in i väggen med ett framhjul och skadade sin bil men tog sig till depån för egen maskin, Lewis Hamilton hade problen med att bilen studsade omkring, Carlos Sainz är sjuk men gjorde ändå testet. En påse eller bit plast fastnade i Charles Leclercs bil men verkade inte påverka honom nämnvärt. Båda HAAS-bilarna var obönhörligt sist. George Russell hade fjärde bästa tid, det är jag nöjd med.

Snabbaste tider: Max Verstappen, Fernando Alonso, Sergio Perez.

Nu städa lite innan träning no. 2 senare idag. :love:
 
Förutom att det blev onödigt nära flertalet incidenter när bilar som går i racefart kommer ifatt bilar som går i mycket lägre hastighet utan att flytta sig ur vägen, så förlöpte träning 2 bra. Lance Stroll fick sig en svartvit flagg för track limits.

George Russell höll på att kollidera med en annan bil (och levererade ett argt '- - - - Tsunoda!' via teamradion i anslutning till detta), samt anmärkte på att hans Mercedes tyvärr var väldigt instabil i högre farter, trots att det blev andra snabbaste tiden.

Snabbaste tider: Fernando Alonso, George Russell, Max Verstappen.

Och så blev kvinnan portad. Inte Horner, utan kvinnan. Känns bekant.

Tänker vidare på det här. Det är ju bara ungefär tre månader sedan Susie Wolff nästan fick hela sin karriär förstörd och sitt rykte dragit i skiten på grund av ett rykte som inte involverade någonting av sexuell karaktär, men Horner får – trots att bilder/meddelanden finns och är läckta redan – gå där och sola sig i glansen medans kvinnan som skall ha varit utsatt för honom blir avstängd. Det är bara sjukt. I Wolffs fall var det FIA som utredde, vilket jag inte ens tror har varit fallet med Horner? Självklart en sketen intern utredning skulle sluta i hans favör. :cautious:
 
Carlos Sainz missar återstoden av helgens träning, kval och Grand Prix då han i skrivande stund befinner sig på sjukhus för en blindtarmsoperation. 18-åriga Oliver Bearman, testförare för Ferrari och HAAS, ersätter honom. Vilken möjlighet för Oliver! Det ska bli intressant att se honom. Önskar såklart ett snabbt tillfrisknande för Carlos. :heart
 
Kvalet till morgondagens race gick precis i mål, här är morgondagens startordning till Saudiarabiens Grand Prix:

Screenshot_20240308_190934_Samsung Notes.jpg


Mercedes hade en 'frustrerande kväll' enligt deras sociala medier – förhoppningsvis känns det bättre imorgon.
 
Åh en F1-tråd, fantastiskt!

En rolig historia som kulminerade idag. För en tid sedan beställde min sambo officiell mclaren-merch till oss, i väldigt god tid innan julruschen. Merchpartnern som MCL använder sig klabbade till det med typ allt. Drog pengar utan att visa bekräftelse, förseningar deluxe och när det väl kom ett paket så var det bara en tredjedel av vad som beställts. Gav en väldigt scammig-vibe, vilket inte är jättekul när det ändå är ganska dyra grejer. Sambon kollade trustpilot för att se om han var den enda men det var helt överröst med negativa recensioner som börjat trilla in i samma veva som vi beställt.

Sambon tyckte att det var skitkasst att teamet ska dras ner i hur merchpartnern hanterade sina kunder. Så han skickade ett mail till VD Zak Brown på ren gissning och tänker att han kommer inte ens läsa det. Han svarade inom en timme att han uppskattar att han blev meddelad om situationen, cc:ar säljchefen som sedan mailar vidare med sambon och ansvariga i merchpartnern 😅 Avrundar med att meddela att vi ska kompenseras och sen tänkte vi inte mycket mer på det, sambon ville liksom mest uppmärksamma om hela situationen så att något kunde göras.

Och idag kom ett packe fyllt med signerade kepsar från Lando Norris, hoodie, vattenflaskor och annat och en handskriven lapp om att dem hoppas vi uppskattar grejerna mvh mclaren team. Jag är så sjukt imponerad, för dem kunde liksom satt det rätt till skräppost och bara gått vidare med sin dag. A+ i fan management.

Let's go papaya army! 🏁
 
Åh en F1-tråd, fantastiskt!

En rolig historia som kulminerade idag. För en tid sedan beställde min sambo officiell mclaren-merch till oss, i väldigt god tid innan julruschen. Merchpartnern som MCL använder sig klabbade till det med typ allt. Drog pengar utan att visa bekräftelse, förseningar deluxe och när det väl kom ett paket så var det bara en tredjedel av vad som beställts. Gav en väldigt scammig-vibe, vilket inte är jättekul när det ändå är ganska dyra grejer. Sambon kollade trustpilot för att se om han var den enda men det var helt överröst med negativa recensioner som börjat trilla in i samma veva som vi beställt.

Sambon tyckte att det var skitkasst att teamet ska dras ner i hur merchpartnern hanterade sina kunder. Så han skickade ett mail till VD Zak Brown på ren gissning och tänker att han kommer inte ens läsa det. Han svarade inom en timme att han uppskattar att han blev meddelad om situationen, cc:ar säljchefen som sedan mailar vidare med sambon och ansvariga i merchpartnern 😅 Avrundar med att meddela att vi ska kompenseras och sen tänkte vi inte mycket mer på det, sambon ville liksom mest uppmärksamma om hela situationen så att något kunde göras.

Och idag kom ett packe fyllt med signerade kepsar från Lando Norris, hoodie, vattenflaskor och annat och en handskriven lapp om att dem hoppas vi uppskattar grejerna mvh mclaren team. Jag är så sjukt imponerad, för dem kunde liksom satt det rätt till skräppost och bara gått vidare med sin dag. A+ i fan management.

Let's go papaya army! 🏁

Nej, men vilken häftig historia! Lando verkar ju vara hur fin – och rolig – som helst utanför banan och som en tiger när starten går. Och Piastri är verkligen en supertalang – jag är så glad att de ville satsa på honom, han förtjänar det verkligen. Sammanhållningen bland papaya-gänget verkar också så härlig! :love:

Många av Lewis Hamilton-fansen avskyr verkligen Russell, har jag märkt. Jag pratade med en annan kvinna som har George som sin favoritförare häromdagen och hon bekräftade att man är extremt utsatt som fan eftersom han – och fansen – får så otroligt mycket hat. Olika människor hade skrivit till henne flera gånger att han borde dö, att han inte förtjänar varken sin plats i Mercedes eller folk som genuint tycker att han är väldigt talangfull och verkar ha hjärtat på rätt ställe. Jag tänker tillbaka på när Zhou Guanyu kraschade allvarligt under första varvet på Silverstone/Storbritanniens Grand Prix 2022 och hur George valde att utgå genom att parkera, hoppa ur bilen och springa fram till olycksplatsen istället för att följa fältet för att han var så himla orolig för Zhou.


Visst, det kunde ha varit vilken förare som helst men nu råkade det vara han som gjorde det och det berörde mig verkligen. Det påminde mig mycket om David Purley, som under Nederländernas Grand Prix -73 på Zandvoort övergav sin egna bil och sina chanser i tävlingen för att försöka rädda Roger Williamson, som hade fastnat i sin uppochnedvända brinnande bil, tyvärr med dödlig utgång. Kanske är jag (för) lätt att få över på sin sida, men då får det vara så. Pierre Gasly är också en sådan förare som verkar vara hur fin som helst och som jag verkligen unnar så himla mycket– synd bara att det går så dåligt för Alpine.

Så ni är kittade inför morgondagens race, gissar jag? :D
 
Nej, men vilken häftig historia! Lando verkar ju vara hur fin – och rolig – som helst utanför banan och som en tiger när starten går. Och Piastri är verkligen en supertalang – jag är så glad att de ville satsa på honom, han förtjänar det verkligen. Sammanhållningen bland papaya-gänget verkar också så härlig! :love:

Många av Lewis Hamilton-fansen avskyr verkligen Russell, har jag märkt. Jag pratade med en annan kvinna som har George som sin favoritförare häromdagen och hon bekräftade att man är extremt utsatt som fan eftersom han – och fansen – får så otroligt mycket hat. Olika människor hade skrivit till henne flera gånger att han borde dö, att han inte förtjänar varken sin plats i Mercedes eller folk som genuint tycker att han är väldigt talangfull och verkar ha hjärtat på rätt ställe. Jag tänker tillbaka på när Zhou Guanyu kraschade allvarligt under första varvet på Silverstone/Storbritanniens Grand Prix 2022 och hur George valde att utgå genom att parkera, hoppa ur bilen och springa fram till olycksplatsen istället för att följa fältet för att han var så himla orolig för Zhou.


Visst, det kunde ha varit vilken förare som helst men nu råkade det vara han som gjorde det och det berörde mig verkligen. Det påminde mig mycket om David Purley, som under Nederländernas Grand Prix -73 på Zandvoort övergav sin egna bil och sina chanser i tävlingen för att försöka rädda Roger Williamson, som hade fastnat i sin uppochnedvända brinnande bil, tyvärr med dödlig utgång. Kanske är jag (för) lätt att få över på sin sida, men då får det vara så. Pierre Gasly är också en sådan förare som verkar vara hur fin som helst och som jag verkligen unnar så himla mycket– synd bara att det går så dåligt för Alpine.

Så ni är kittade inför morgondagens race, gissar jag? :D
Älskar killarna också och Zak verkar otroligt vettig som chef. Russell är ju också fantastisk, älskar alla förra säsongens memes på honom och hur han bara embrace it. Jag lyssnade för ett tag sedan på Dax Shepards F1-podd, Eff Won with DRS. Där hade han en intervju med Piastri och det verkar vara en otroligt sympatisk kille med stor portion humor. Och helt stencool i tonläget under dödsfara-situationer, som igår när han klippte väggen. Hans mamma är ju det bästa som hänt också, så jäkla rolig på SoME 😂

Klimatet är helt sjukt när det gäller fandoms, när jag ser Verstappen vs Hamilton fans i kommentersfält suckar jag bara. Det är liksom vuxna män som kör runtrunt på banor snabbt, vi behöver inte dra lans och invadera fiender för dem. Jag tycker ändå som du säger att mclaren har det väldigt harmoniskt,man har liksom laget som favorit och förarna efter det.

Tyvärr ska vi på kalas när racet körs så jag kommer få se det i efterhand senare ikväll... men då jäklar ska all merch fram!
 
Så roligt att se fram emot att se race ikväll!

Intressant med ryktena kring Helmut och ev utredning kring suspension, läckta utredningen etc och Max respons på det. 😬
 
Nej, men vilken häftig historia! Lando verkar ju vara hur fin – och rolig – som helst utanför banan och som en tiger när starten går. Och Piastri är verkligen en supertalang – jag är så glad att de ville satsa på honom, han förtjänar det verkligen. Sammanhållningen bland papaya-gänget verkar också så härlig! :love:

Många av Lewis Hamilton-fansen avskyr verkligen Russell, har jag märkt. Jag pratade med en annan kvinna som har George som sin favoritförare häromdagen och hon bekräftade att man är extremt utsatt som fan eftersom han – och fansen – får så otroligt mycket hat. Olika människor hade skrivit till henne flera gånger att han borde dö, att han inte förtjänar varken sin plats i Mercedes eller folk som genuint tycker att han är väldigt talangfull och verkar ha hjärtat på rätt ställe. Jag tänker tillbaka på när Zhou Guanyu kraschade allvarligt under första varvet på Silverstone/Storbritanniens Grand Prix 2022 och hur George valde att utgå genom att parkera, hoppa ur bilen och springa fram till olycksplatsen istället för att följa fältet för att han var så himla orolig för Zhou.


Visst, det kunde ha varit vilken förare som helst men nu råkade det vara han som gjorde det och det berörde mig verkligen. Det påminde mig mycket om David Purley, som under Nederländernas Grand Prix -73 på Zandvoort övergav sin egna bil och sina chanser i tävlingen för att försöka rädda Roger Williamson, som hade fastnat i sin uppochnedvända brinnande bil, tyvärr med dödlig utgång. Kanske är jag (för) lätt att få över på sin sida, men då får det vara så. Pierre Gasly är också en sådan förare som verkar vara hur fin som helst och som jag verkligen unnar så himla mycket– synd bara att det går så dåligt för Alpine.

Så ni är kittade inför morgondagens race, gissar jag? :D
Jag tycker jättemycket om Piastri och är så impad av honom. Ska bli oerhört spännande att följa honom och se hur han utvecklas. Tycker han verkar vara skön som team-mate också. Samma med Lando.
Tycker personligen sådär om Zak som person mkt pga hans lite USA-skrävliga sätt och hur han alltid måste skämta på andras bekostnad etc. Men börjar tina upp lite inför honom. Särskilt nu med tanke på att han är en av få stallchefer och förare som sagt något lite vettigt om Horner-situationen.

Dels gillar jag Russel. Tycker han är otroligt intelligent, har skön humor och brukar sköta saker med klass om det blir snack utanför banan.

Men det är också rubbat att folk ska hata på/slåss/jävlas med varann etc bara för att man hejar på någon förare eller för den sakens skull något fotbollslag etc. Pinsamt!
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 843
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp