Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Älskar killarna också och Zak verkar otroligt vettig som chef. Russell är ju också fantastisk, älskar alla förra säsongens memes på honom och hur han bara embrace it. Jag lyssnade för ett tag sedan på Dax Shepards F1-podd, Eff Won with DRS. Där hade han en intervju med Piastri och det verkar vara en otroligt sympatisk kille med stor portion humor. Och helt stencool i tonläget under dödsfara-situationer, som igår när han klippte väggen. Hans mamma är ju det bästa som hänt också, så jäkla rolig på SoME 😂

Klimatet är helt sjukt när det gäller fandoms, när jag ser Verstappen vs Hamilton fans i kommentersfält suckar jag bara. Det är liksom vuxna män som kör runtrunt på banor snabbt, vi behöver inte dra lans och invadera fiender för dem. Jag tycker ändå som du säger att mclaren har det väldigt harmoniskt,man har liksom laget som favorit och förarna efter det.

Tyvärr ska vi på kalas när racet körs så jag kommer få se det i efterhand senare ikväll... men då jäklar ska all merch fram!

Jag tycker jättemycket om Piastri och är så impad av honom. Ska bli oerhört spännande att följa honom och se hur han utvecklas. Tycker han verkar vara skön som team-mate också. Samma med Lando.
Tycker personligen sådär om Zak som person mkt pga hans lite USA-skrävliga sätt och hur han alltid måste skämta på andras bekostnad etc. Men börjar tina upp lite inför honom. Särskilt nu med tanke på att han är en av få stallchefer och förare som sagt något lite vettigt om Horner-situationen.

Dels gillar jag Russel. Tycker han är otroligt intelligent, har skön humor och brukar sköta saker med klass om det blir snack utanför banan.

Men det är också rubbat att folk ska hata på/slåss/jävlas med varann etc bara för att man hejar på någon förare eller för den sakens skull något fotbollslag etc. Pinsamt!

Det är verkligen inte lätt att göra avtryck när Lando är en sådan enorm personlighet som är så otroligt älskad, men han och Oscar verkar väldigt kompatibla. Jag såg ett kort klipp när de spelade twister och hjälp, vilket underbart kaos. :love: Jag såg också när de skulle svara på frågor om de andra förarna och när frågan om vem som lägger upp mest selfies så var båda bara, "George Russell, yeah .. No one does what he does." :D

Tycker också Russell är klassig – kör modigt men oftast städat. Den enda gången jag minns där han varit tveksam var väl när han tog ut Valtteri Bottas på Imola 2021 och efter att ha svurit ut Bottas på radion, gick fram till hans bil och klippte till honom på hjälmen i ilska. Men jag tror verkligen han har vuxit mentalt sedan dess.

Så Kevin Magnussen körde av Alex Albons jäkla framvinge (fick tio sekunders straff) och Pierre Gasly hade problem med växellådan redan innan starten och det blev 'Box, box' direkt. Så det var det, Gasly ute, Albon femtonde nu och George Russell åtta i skrivande stund. Hoppas han kan klättra lite. Hjärtat lite tungt för Gasly. :(

@EZMK om du gillar George som meme kanske du gillar min favoritmugg? :D

1710002713303.jpg
 
Screenshot_20240321_190743_Gallery.jpg


Någon mer som inte kommer få mycket sömn i helgen förutom naps på soffan? :D Jag har köpt croissanter med pålägg, té och vindruvor till morgonens FP2 i alla fall. Jag har egentligen snacks till FP1 också men kände mig inte sugen, inte nu i alla fall.

Manifesterar att ingen gör illa sig på allvar, fler poäng för Russell och att växellådan inte rasar på Gaslys bil innan start. Igen. :grin: Hoppas även på att det går bra för Piastri på hemmaplan, det vore så kul om han fick en välförtjänt framskjuten placering. :love:
 
Jag ska ju på 150-årsfest på lördag och möte med träningssektionen söndag så jag får se när jag och sambon orkar sätta oss och titta på det hela. Kvalet blir nog en snabbrunda när vi vaknar på lördagsmorgonen iaf.

Jag hoppas ja obv på mer Mclaren och speciellt Oscar av samma anledning @Monimaker . Sen drömmer jag alltid om att Verstappen får en DNF så att Lando kan ta sin förstaplats, a girl can dream.

Sen bonus: Imorgon släpps Chicken Shop Date med Lando. Jag ääääälskar CSD och Amelia som gör den så när jag såg att Lando skulle vara med så höll jag på att smälla AV.
 
Jag ska ju på 150-årsfest på lördag och möte med träningssektionen söndag så jag får se när jag och sambon orkar sätta oss och titta på det hela. Kvalet blir nog en snabbrunda när vi vaknar på lördagsmorgonen iaf.

Jag hoppas ja obv på mer Mclaren och speciellt Oscar av samma anledning @Monimaker . Sen drömmer jag alltid om att Verstappen får en DNF så att Lando kan ta sin förstaplats, a girl can dream.

Sen bonus: Imorgon släpps Chicken Shop Date med Lando. Jag ääääälskar CSD och Amelia som gör den så när jag såg att Lando skulle vara med så höll jag på att smälla AV.

Det påminner mig om en TikTok där en kvinna skakar lätt på en plastmugg fylld med vätska och isbitar och utbrister, "Tell me a sound that's better than this!" och så klipper de till förskräckt narrator som bara "Max Verstappen is OUT of the race!" :D

Jag såg ett klipp på Lando från tidigare idag när en liten tjej vågade sig fram och gav honom ett pärlarmband som hon gjort och frågade artigt om hon fick ta en bild med honom, vilket hon självklart fick. När han rätade på sig igen sträckte hon ut armarna efter en kram och fick en stor sådan. Så fint att se! :love: Han verkar vara lika fin, trevlig och rolig utanför banan som han är bra på den och jag unnar honom verkligen den där första vinsten. Klippet då Carlos Sainz försöker få honom att äta sushi har fasen en antidepressiv effekt på mig. :rofl: Jag må heja på Mercedes (och Alpine, men de prenumererar ju på P19 och P20 känns det som) men jag gillar McLaren med.
 
Det påminner mig om en TikTok där en kvinna skakar lätt på en plastmugg fylld med vätska och isbitar och utbrister, "Tell me a sound that's better than this!" och så klipper de till förskräckt narrator som bara "Max Verstappen is OUT of the race!" :D

Jag såg ett klipp på Lando från tidigare idag när en liten tjej vågade sig fram och gav honom ett pärlarmband som hon gjort och frågade artigt om hon fick ta en bild med honom, vilket hon självklart fick. När han rätade på sig igen sträckte hon ut armarna efter en kram och fick en stor sådan. Så fint att se! :love: Han verkar vara lika fin, trevlig och rolig utanför banan som han är bra på den och jag unnar honom verkligen den där första vinsten. Klippet då Carlos Sainz försöker få honom att äta sushi har fasen en antidepressiv effekt på mig. :rofl: Jag må heja på Mercedes (och Alpine, men de prenumererar ju på P19 och P20 känns det som) men jag gillar McLaren med.
Åh, jag såg det också! Och att han tog på sig armbandet direkt, mitt hjärta orkar icke. Wholesome boys.

Carlando är fantastiskt team, jag skrattar bara jag tänker på när Carlos ska uttala Maria Carey när de ska gissa jullåtar och Lando dör av skratt. Maria Karr-ej 😂
 
Åh, jag såg det också! Och att han tog på sig armbandet direkt, mitt hjärta orkar icke. Wholesome boys.

Carlando är fantastiskt team, jag skrattar bara jag tänker på när Carlos ska uttala Maria Carey när de ska gissa jullåtar och Lando dör av skratt. Maria Karr-ej 😂

Det gjorde nog verkligen den tjejens dag, jag vet att jag säkert är lättimponerad på men de går verkligen above and beyond vad deras arbetsuppgift är och det känns så otroligt genuint. Jag såg någon kommentar som tackade Russell för att han tog sig tid att stanna och signera saker länge till de som stått 5-6 timmar i värmen och att han var den enda som gjorde det just då/just i den sektionen av åskådare. Det kändes också himla bra i mitt hjärta som fastnade för honom. :love:

Carlando är bäst! Och Pierre Gasly/Yuki Tsunoda som spelar Twister är bromances över det vanliga. Jag kan inte fatta att AlphaTauri lät Yukis "Your big monster is touching my back!" vara kvar i videon, så unhinged. Och när Carlando gör the milk challenge, herregud! :rofl:
 
Så Alex Albon råkade krascha sin bil i första träningen och får "ta över" teamkamraten Logan Sargeants bil resten av helgen, eftersom Albons chanser beräknas vara bättre. Jag ifrågasätter inte att Albon har ett bättre facit – han är en förare jag verkligen gillar – men det känns ändå inte helt rätt för mig. Stackars Sargeant. :(
 
Så Alex Albon råkade krascha sin bil i första träningen och får "ta över" teamkamraten Logan Sargeants bil resten av helgen, eftersom Albons chanser beräknas vara bättre. Jag ifrågasätter inte att Albon har ett bättre facit – han är en förare jag verkligen gillar – men det känns ändå inte helt rätt för mig. Stackars Sargeant. :(
Jag tyckte också det var måste vara lite jobbigt när det för en gångs skull inte är Sargeant som mejar ner sin bil 😅 Men jag tyckte jag såg någon kommentar om att Alex har någon klausul i sitt kontrakt för dessa händelser.

(Sen är jag ju väldigt förvånad över att de förlängde med Sargeant till att börja med, men vem vet hur Vowles resonerar. Han är ju en skarp man så han kanske vet något vi inte ser och vi kommer bli häpnade)
 
Jag tyckte också det var måste vara lite jobbigt när det för en gångs skull inte är Sargeant som mejar ner sin bil 😅 Men jag tyckte jag såg någon kommentar om att Alex har någon klausul i sitt kontrakt för dessa händelser.

(Sen är jag ju väldigt förvånad över att de förlängde med Sargeant till att börja med, men vem vet hur Vowles resonerar. Han är ju en skarp man så han kanske vet något vi inte ser och vi kommer bli häpnade)

Haha, jag sa till en kompis – "nog för att Sargeant ändå hade kraschat i FP3, kvalifikationsomgången eller i själva loppet." Sargeant som ändå fick en okej FP2 med hans mått mätt. :D

Jo, jag är också lite förvånad över det, kanske tror de bara att han behöver lite mer tid? Jag är livrädd för Gaslys kontrakt nästa år, förhoppningsvis vill Alpine ha kvar sin helfranska lineup och förlänger samtidigt som de får ordning på traktorn. Han har mer att visa, jag vet det.
 
Resultatet av morgonens kval och morgondagens startlista. Grattis till dina orangea favoriter för P4 och P6, @EZMK ! :heart

Screenshot_20240323_070611_Samsung Notes.jpg


P7 och P17 för mina favoriter. Nåväl, man står med dem även när det blåser. :love:
 
Tack @Monimaker ! Tyvärr var det nog jag som sabbade för Alpine eftersom jag två minuter innan sa till sambon att man inte ser särskilt många punkteringar nuförtiden 🙈

Kul med papaya-placeringarna självklart. Laddade upp med att se Lando på Chicken Shop Date vilket var lovely.
 
Tack @Monimaker ! Tyvärr var det nog jag som sabbade för Alpine eftersom jag två minuter innan sa till sambon att man inte ser särskilt många punkteringar nuförtiden 🙈

Kul med papaya-placeringarna självklart. Laddade upp med att se Lando på Chicken Shop Date vilket var lovely.

Haha! Snälla rara, kan du säga "Det var länge sedan Gasly inte var sist!" imorgon? :D
 
Det blev visst straff för Perez så det blir P3 för Lando och P5 för Oscar :D

Side note men jag är mäktigt stolt över att Hamilton tar fighten över hela Horner-situationen över hur fucked up det är samt backar Susie när alla andra är tysta.
 
Segade mig upp i morse. Blir jobbigt med Indy ikväll och F1 05.00. + Indy i morgon kväll/natt.
Undrar om inte Bottas är tillfälligt adopterad av landet? Det är ju mer surr om honom än om Ric. Kul ändå att han tagit upp stafettpinnen med en färgstark finne. 😅 Även om Kimi aldrig sökte uppmärksamheten. Tusan vad jag saknar honom.
Kul för McLaren!
Undrar hur Leclerc hanterar att Saintz var före. Tror det tar på honom och att han därmed inte får ut det bästa av bilen i racet?
 
Segade mig upp i morse. Blir jobbigt med Indy ikväll och F1 05.00. + Indy i morgon kväll/natt.
Undrar om inte Bottas är tillfälligt adopterad av landet? Det är ju mer surr om honom än om Ric. Kul ändå att han tagit upp stafettpinnen med en färgstark finne. 😅 Även om Kimi aldrig sökte uppmärksamheten. Tusan vad jag saknar honom.
Kul för McLaren!
Undrar hur Leclerc hanterar att Saintz var före. Tror det tar på honom och att han därmed inte får ut det bästa av bilen i racet?
Om du inte sett Bottas senaste reklam för uber rideshare (?) Så gör det. Killen är fantastisk skådis 😂
 
Side note men jag är mäktigt stolt över att Hamilton tar fighten över hela Horner-situationen över hur fucked up det är samt backar Susie när alla andra är tysta.

Det är ju verkligen helt fucked up, hur det hela har hanterats. Jag ogillar Horner (och Helmut Marko) så otroligt starkt, speciellt efter hur de behandlade Gasly i Red Bull under 2019 och hur Marko i efterhand sagt att Gasly aldrig "hade överlevt" längre i Red Bull, medans Gasly egentligen bara ville och kände att han förtjänade ett samtal med Marko om varför det blev som det blev med den plötsliga nedgraderingen tillbaka till Toro Rosso när Horner/Marko sa en sak till honom och media men gjorde en helt annan i praktiken. Red Bull äter självförtroendet hos unga lovande förare till frukost och spottar ut det igen. Gasly, Albon, Ricciardo, Kvyat .. Och de verkar vara stolta över det, på något konstigt vis? Med en sådan "Vi är oövervinnerliga och ingenting kan röra oss i ryggen medans vi utnyttjar medarbetare till höger och vänster"-mentaliteten så är jag inte ett dugg förvånad över vad Horner anklagats för och verkar komma undan med, medans kvinnan får bära hundhuvudet för att hon talade ut om vad hon varit med om. Det är skönt att åtminstone Lewis vågar använda sitt inflytande och plattform för att belysa oegentligheter. Jag är redo för the downfall of Red Bull Racing.

Och ja, när Marko skakade hand med Gasly efter hans seger med AlphaTauri i Monza 2020 så kokar jag av ilska över hans fräckhet. :grin:

Undrar hur Leclerc hanterar att Saintz var före. Tror det tar på honom och att han därmed inte får ut det bästa av bilen i racet?

Jag hoppas verkligen att Sainz presterar på ett sätt som får Ferrari att ångra att de ger bort hans jobb, med den hunger och kompetens han visat. :love: Fick jag välja mellan Leclerc, Sainz och Hamilton till mitt team så skulle jag välja Sainz och då är jag en ändå en Mercedes-supporter, tillsammans med Alpine.
 
Det är ju verkligen helt fucked up, hur det hela har hanterats. Jag ogillar Horner (och Helmut Marko) så otroligt starkt, speciellt efter hur de behandlade Gasly i Red Bull under 2019 och hur Marko i efterhand sagt att Gasly aldrig "hade överlevt" längre i Red Bull, medans Gasly egentligen bara ville och kände att han förtjänade ett samtal med Marko om varför det blev som det blev med den plötsliga nedgraderingen tillbaka till Toro Rosso när Horner/Marko sa en sak till honom och media men gjorde en helt annan i praktiken. Red Bull äter självförtroendet hos unga lovande förare till frukost och spottar ut det igen. Gasly, Albon, Ricciardo, Kvyat .. Och de verkar vara stolta över det, på något konstigt vis? Med en sådan "Vi är oövervinnerliga och ingenting kan röra oss i ryggen medans vi utnyttjar medarbetare till höger och vänster"-mentaliteten så är jag inte ett dugg förvånad över vad Horner anklagats för och verkar komma undan med, medans kvinnan får bära hundhuvudet för att hon talade ut om vad hon varit med om. Det är skönt att åtminstone Lewis vågar använda sitt inflytande och plattform för att belysa oegentligheter. Jag är redo för the downfall of Red Bull Racing.

Och ja, när Marko skakade hand med Gasly efter hans seger med AlphaTauri i Monza 2020 så kokar jag av ilska över hans fräckhet. :grin:



Jag hoppas verkligen att Sainz presterar på ett sätt som får Ferrari att ångra att de ger bort hans jobb, med den hunger och kompetens han visat. :love: Fick jag välja mellan Leclerc, Sainz och Hamilton till mitt team så skulle jag välja Sainz och då är jag en ändå en Mercedes-supporter, tillsammans med Alpine.
Man kan ju undra hur det kom sig att Kvyat rök? Max är ju hans sons styvfar.
Max är en gudabenådad förare, men hans far. Får väl inte guldstjärna direkt.
Vad tippar vi i morgon? Ver, Sai, Per?
Hade varit roligt om Saintz tog hem det.
Jag tror på två säkerhetsbilar som "utslagsfråga" och ett djur på banan. 😇
 
Man kan ju undra hur det kom sig att Kvyat rök? Max är ju hans sons styvfar.
Max är en gudabenådad förare, men hans far. Får väl inte guldstjärna direkt.
Vad tippar vi i morgon? Ver, Sai, Per?
Hade varit roligt om Saintz tog hem det.
Jag tror på två säkerhetsbilar som "utslagsfråga" och ett djur på banan. 😇

Jag tror att Kvyat var ganska körd efter att ha kraschat in i Sebastian Vettel två gånger i loppets inledande skede i Rysslands Grand Prix 2016 – han blev ju snabbt nedflyttad till sämre systerstallet Toro Rosso då och ersattes av Verstappen. Sedan var han i Toro Rosso mellan 2016-2017 före han blev testförare för Ferrari 2018 och sedan skrev på ett nytt kontakt för Toro Rosso 2019. Det är främst där jag kommit i kontakt med honom som Pierre Gaslys stallkamrat efter att Gasly inte fick vara kvar i Red Bull Racing. Sedan har han varit testförare för Alpine med, nu kör han annan motorsport. Jag tror inte att det direkt radades upp intressenter trots att han hade sina goda stunder. Red bulls degraderade förare brukar inte rosa marknaden hos de större teamen – Kvyat lämnade, Albon i Williams, Alpine köpte lös Gaslys kontrakt från AlphaTauri för tio miljoner dollar för att skapa ett helfranskt team, Ricciardo verkar mer och mer knäckt as we speak och jag tror att han snart kommer bli uppsagd.

Jag vill ju så klart att det ska gå bra för "mina" förare, men jag tror inte Mercedes är i vinnartagen ännu med tanke på hur bilen sett ut och Gasly från P17 med den bilen är mer "Snälla, ingen DNS/DNF." Rent realistiskt hoppas jag på någon av Ferrariförarna. :D
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 843
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp